شناسهٔ خبر: 33083 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان مطرح کرد؛

عدم حمایت دولت از افزایش سریع قیمت در بازار معاملات مسکن/ افزایش ۹.۹ درصدی مبایعه نامه در ۹ ماهه نخست سال ۹۵ نسبت به سال گذشته

مظاهریان‌ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان قزوین از عدم حمایت دولت از افزایش سریع قیمت بازار مسکن خبر داد و گفت: در ۹ ماه نخست امسال حدود ۹.۹ درصد افزایش مبایعه نامه، ۸ درصد افزایش قیمت مسکن و ۲۴ درصد افزایش ارزش این مبایعه نامه ها گزارش شده که از رشد آرام و تدریجی بازار مسکن حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان امروز دوشنبه (۲۰ دی‌ماه) در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد وفات حضرت معصومه (س) و درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: استان قزوین با وجود در اختیار داشتن تنها یک درصد از مساحت کشور، نقش بی بدیلی را در تاریخ میهن اسلامی ما داشته و نام آن در دریای خزر و نقش مهم این سرزمین در تجارت جاده ابریشم نیز روشن است.

وی یادآور شد: میزان تاثیرگذاری این منطقه و بزرگان آن در زمینه های مختلف برای همگان واضح بوده تا جایی که استان مدیران توانمند و بزرگی را در حوزه راه و شهرسازی تربیت و به کشور معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان مراحل مدیریتی را به سلامتی گذرانده و در بخش های مختلف نیز از تجربه های لازم برخوردار بوده، ادامه داد: اقدام سازمان نظام مهندسی استان قزوین در جهت احقاق حقوق شهروندان، آن را با سایر سازمان ها در سطح کشور متمایز ساخته و وجود افراد توانمند و ایده های خوب بیانگر رشد و توسعه استان در این حوزه است.

به گفته مظاهریان، این در حالی است که دانشگاه های خوبی در استان قزوین مشغول فعالیت و تربیت نیروی انسانی بوده و اقدام های انجام شده در این مسیر از آماده بودن همه چیز برای یک جهش بزرگ حکایت دارد.

وی با اشاره به دغدغه های وزارت راه و شهرسازی افزود: برای نخستین مرتبه در تاریخ شاهد زندگی ۵۴ درصد جمعیت جهان در شهرها هستیم در حالی که این میزان در کشور ما ۷۳ درصد بوده و از آمار جهانی جلوتر هستیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روستاهای کشور با تلاش های صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی در مقام تثبیت به سر می برند و اکنون ۹۴ درصد روستاهای کشور از راه آسفالته برخوردار بوده که این آمار با داده های بزرگترین کشورهای جهان برابری می کند.

وی با بیان اینکه مشکلات آینده ما در حوزه مدیریت شهرها خواهد بود، گفت: بی عدالتی و تقابل حاشیه با مراکز شهرها از جمله مهمترین مشکلات ما در این بخش است و باید برای افزایش سطح کیفی زندگی مردم تلاش کنیم.

ایرنا از قول مظاهریان نوشت: نحوه رسیدگی به حاشیه شهرها و بافت های فرسوده مهمترین مسئله در مدیریت شهرهای کشور است که به درستی در دولت یازدهم هسته های درونی و حاشیه شهرها مورد توجه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه حاشیه شهرها هزینه های بیشتری را برای مردم و دستگاه های متولی ایجاد می کند، افزود: تشویق به بازآفرینی بافت های فرسوده و دارای هویت تاریخی در شهرها از سیاست های اصلی این وزارتخانه است.

مظاهریان با اشاره به رشد شاخص های مسکن، گفت: در ۹ ماه نخست امسال حدود ۹.۹ درصد افزایش مبایعه نامه، ۸ درصد افزایش قیمت مسکن و ۲۴ درصد افزایش ارزش این مبایعه نامه ها گزارش شده که از رشد آرام و تدریجی بازار مسکن حکایت دارد.

وی با بیان اینکه از افزایش سریع قیمت بازار مسکن استقبال نکرده و مسکن را به عنوان یک کالای مصرفی مد نظر داریم، افزود: در این راه خانوارها و زوج های جدید یا خانه اولی ها هدف اصلی ما هستند تا با سرمایه گذاری در صندوق مسکن یکم تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام درشهرهایی مانند قزوین دریافت کنند.

مظاهریان اضافه کرد: در برابر طرح های ساخت و ساز بیرون شهرها نیز تاکنون مقاومت کرده و اگر تلاطم های سیاسی و بین المللی اجازه دهد پیش بینی می کنیم که طی یک دوره ۱۰ ساله با رشد پایدار مسکن مواجه شویم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از حامد مانی فر تقدیر و مسعود حق لطفی به عنوان مدیرکل جدید راه وشهرسازی استان قزوین معرفی شد./

نظر شما