شناسهٔ خبر: 33125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعیین تکلیف وضعیت تملک محدوده پیرامونی خانه ستارخان

خانه ستارخان رئیس اداره عمران و بهسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سه پلاک اطراف خانه ستارخان به تملک میراث فرهنگی درآمده است از تعیین تکلیف وضعیت تملک محدوده پیرامونی این خانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ، خانه ستارخان در محله امیرخیز تبریز در دوره انقلاب مشروطه و به ویژه در زمان جنگ‌های معروف ۱۱ ماهه تبریزیان در مقابل لشکر محمدعلی شاه، محل اجتماع و مقاومت مردم و مجاهدان بوده است.

این خانه تاریخی متعلق به سردار ملی ایران، طی چند سال قبل موزه بوده است اما بعد از آن به یک سازمان غیردولتی واگذار شدو اکنون ضرورت تملک محدوده پیرامون خانه ستارخان تبریز و بهسازی این بافت تاریخی، مورد تاکید مسئولان قرار گرفته است.

بابک نجفیان مهرآباد، رئیس اداره عمران و بهسازی استان آذربایجان شرقی درباره اقداماتی که تاکنون برای ساماندهی و تملک واحدهای مسکونی اطراف خانه ستارخان صورت گرفته است، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که از میراث فرهنگی استان صورت پذیرفته ، سه پلاک اطراف خانه ستارخان به تملک میراث فرهنگی درآمده است.

به گفته وی، یک پلاک هم به تملک شهرداری در می‌آید که این امر نیز در شرف  انجام است.

نجفیان با بیان اینکه بهره برداری خانه ستارخان در اختیار سازمان حقوق بشر اسلامی قوه قضاییه است، گفت: مالکیت خانه ستارخان در اختیار میراث فرهنگی است اما بهره برداری آن زیر نظر سازمان حقوق بشر اسلامی قرار دارد.

نظر شما