شناسهٔ خبر: 33138 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

یزد پایلوت طرح مسکن اجتماعی شد/ افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در محورهای استان تهران/ تشریح جزئیات سه پروژه جاده‌ای ایرانشهر

گزارش انتخاب یزد به عنوان پایلوت طرح مسکن اجتماعی در کشور، افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در محورهای استان تهران، انتصاب مدیران کل راه و شهرسازی دو استان قزوین و اردبیل با حکم وزیر راه و شهرسازی و تشریح جزئیات سه پروژه جاده‌ای ایرانشهر مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

گلستان

مدیرمسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با یادآوری خدمات روبنایی این اداره كل برای اقشار كم درآمد استان بویژه ساكنین مسكن مهر، گفت: ۲۴ واحد تجاری، یک واحد آموزشی ویک واحد انتظامی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر این عزیزان از امكانات رفاهی در سایت‌های مسكن مهر استان به بهره‌برداری رسیده است.

یزد

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از بافت فرسوده و مرکزی یزد، این شهر را پایلوت ساخت مسکن اجتماعی در کشور اعلام کرده و توافقنامه‌ای را در این خصوص با خیرین مسکن‌ساز به امضا رساند.

قم

در دهمین جلسه كمیسیون ماده ۵ استان كه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، محسن بهشتی بر رعایت ضوابط شهرسازی و ضوابط مصوب كمیسیون ماده ۵ در بررسی و تصویب كاربری پلاك‌ها تأكید كرد و گفت: رعایت ضوابط، تصمیم گیری برای پرونده‌های مشابه را تسهیل خواهد كرد.

زنجان 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: حمل بار اضافه بر ظرفيت وسايل نقليه علاوه بر خطرات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای، موجب آسیب رسیدن به راه‌های استان می‌شود و این اداره کل با متخلفین اضافه تناژ به شدت برخورد می‌کند.

مرکزی

بنا بر اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، پروژه احداث قطعه ۵ کیلومتری ابتدای بزرگراه اراک-توره در مراحل پایانی قرار دارد.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از وارد شدن خسارت جدی به میزان ۴۰۰ میلیون تومان به پل بزرگ مسیر شریانی خنج-اسلام‌آباد در پی وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری صبح جمعه هفدهم دی ماه خبر داد و گفت برنامه‌ریزی برای ترمیم کامل آن انجام شده تا دو ماه دیگر دوباره قابل استفاده شود.

ایرانشهر

مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت تاکنون ساخت قطعه یک جاده ساحلی چابهار-گواتر به طول ۱۵ کیلومتر به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده و اعتبار ساخت این پروژه از محل بودجه اختصاصی در سفر مقام معظم رهبری تامین می‌شود.

پروژه احداث محور فنوج – تنگه سرحه از سال ۸۸ آغاز و هم‌اکنون برای تکمیل آن نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم که از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: احداث محور قصرقند- تلنگ – شارک با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل شدن است.

قزوین

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی مسعود حق‌لطفی را به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین منصوب کرد.

همدان

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری از تشکیل جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان فامنین به ریاست فرماندار فامنین در محل شهرداری فامنین خبر داد.

خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه عمليات نصب و راه‌اندازی ۴۶ دستگاه دوربين ثبت تخلف سرعت و ۲۱ دستگاه دوربين پلاك خوان و ۱۰ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای این استان در دست اجراست از بهره‌برداری از این دستگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سفر مقام عالی وزارت به استان در تابستان مجوز ساخت و توسعه آزادراه غرب اصفهان داده شد و این مسیر باقی‌مانده در حال ساخت است که امید داریم در سال ۹۶ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

خراسان شمالی 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی از جابه جایی ۲.۵ میلیون تن بار و یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در محورهای مواصلاتی این استان طی ۹ ماه نخست امسال خبر داد.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به جابجایی حدود ۵۸ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی طی نه ماهه سال جاری، از رونق ۳۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در پیشرفته ترین بندر بازرگانی ایران خبر داد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۹۰۰ کیلومتر جاده با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان از منابع ملی در استان در حال احداث است که از این میزان در نیمه اول امسال حدود ۲۵۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با احداث محور جدید شیراز به خوزستان با نام پروژه دالین نورآباد طول مسیر شیراز به خوزستان ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ضمن تأکید بر نقش چشمگیر این شهر جدید در چهار حوزه ورزشی، پزشکی، علمی و محیط‌زیستی در عرصه ملی و فراملی اعلام کرد: صدرا به دلیل برخورداری از این استعدادها آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ را دارد و از هم‌اکنون در حال انجام اقدامات لازم است.

بوشهر

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل محور خروجی دوم بوشهر خبر داد.

اردبیل

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی محبوب حيدری را به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبيل منصوب کرد.

گیلان

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان مساحت بافت‌های ناکارآمد شهرستان رشت را ۷۱۷ هکتار اعلام کرد و گفت: شهرهای رشت، انزلی و لنگرود اولویت های استان گیلان بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد هستند.

تهران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی استان در پاییز امسال نسبت به سه ماه سوم سال گذشته خبر داد.

کردستان

احداث جاده جدید عباس‌آباد به رودبار در بخش اورامان و بخش مرکزی شهرستان سروآباد به طول ۱۰ کیلومتر گامی مهم در توسعه گردشگری و رونق منطقه خواهد بود.

نظر شما