شناسهٔ خبر: 33199 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسعدی سامانی در مراسم ورود نخستین هواپیمای برجامی مطرح کرد؛

ضرورت توسعه ناوگان بخش‌خصوصی و ایجاد فضای رقابتی/ صنعت هوایی محور توسعه کشور است

ورود دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه باید در شرایط پس از برجام با تلاش متخصصان و حمایت‌های دولت تدبیر و امید استفاده کافی را از این موقعیت ببریم گفت: باید همزمان با توسعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه ناوگان بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور نیز اقدام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور در مراسم ورود اولین فروند هواپیمای ایرباس به کشور ضمن تسلیت ارتحال یار دیرین امام و رهبری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ورود این هواپیما را ملت ایران و تمام مسئولین و دست اندرکاران ذیربط تبریک گفت.

وی اعلام کرد: آیت‌الله رفسنجانی در دوران حیات خود تلاش زیادی برای گسترش حمل و نقل کشور داشتند و اقدامات بسیاری در این حوزه انجام دادند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل هوایی کشور از آغازین روزهای پیروزی در تحریم بوده گفت: امروز با تلاش تمام دست اندرکاران این صنعت با وجود برقراری شرایط تحریم درکشور توانستیم تعداد ناوگان هوایی را از ۲۵ به ۲۷۰ برسانیم و علیرغم محدودیت‌هایی که حتی ایمنی پروازها را تهدید می‌کرد به این نقطه برسیم.

وی افزود: در طول تمام این سالها با همت متخصصین و نظارت شرکت هواپیمایی کشور بالاترین استانداردهای پروازی برخوردار بوده و حتی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا بوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها پروازهای ما سال‌های گذشته درحال افزایش بوده گفت: ما باید در شرایط ایجاد شده پس از برجام با تلاش متخصصین و حمایت‌های دولت تدبیر و امید استفاده کافی را از این موقعیت داشته باشیم.

وی افزود: طبق سند افق۱۴۰۴ ما باید دراین زمان به رتبه اول سیستم حمل و نقلی منطقه برسیم و از تمامی کشورهای کوچک منطقه که درسالهای گذشته حرفی برای گفتن نداشتند جلوتر برویم.

اسعدی سامانی با بیان اینکه خط هوایی کشور باید به جایگاه واقعی برسد گفت: نوسازی ناوگان هوایی با نگاه به منافع ملی و عدالت اجتماعی باید انجام شود.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، صنعت هوایی را محور توسعه کشور نام نهاد و گفت: یکی از راههای دستیابی به این موفقیت استفاده از آخرین مدلهای هواپیماهای جهان است که ما امروز به این موفقیت رسیدیم. نکته مهم آن است که ما باید همزمان با توسعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه ناوگان بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی درکشور نیز اقدام کنیم.

اسعدی سامانی ضمن قدردانی از حمایتهای بی دریغ وزیر راه و شهرسازی درانجام این مهم گفت: وزیر راه تلاشهای زیادی درجهت رفع مشکلات صنعت هوایی به ویژه بازگرداندن هما به جایگاه خود انجام داده و از مجلس می خواهیم درحل مشکلات این صنعت قدمهای بیشتری برداشته و ما را دراین مسیر کمک کند.

نظر شما