شناسهٔ خبر: 33253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان:

استفاده از متخصصین شهرسازی در کلیهٔ امورات شهرسازی امری ضروری است

همایش همایشی با حضور شهرداران، روسای دفاتر نظام‌مهندسی ساختمان و متخصصین شهرساز حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی ویژه نظام‌مهندسی ساختمان لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، همایشی با حضور شهرداران، روسای دفاتر نظام‌مهندسی ساختمان و متخصصین شهرساز حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی ویژه نظام‌مهندسی ساختمان لارستان برگزار شد.

سلمان مهرابی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان در این مراسم با اشاره به اینکه لزوم استفاده از مهندسین شهرساز دارای پروانه اشتغال جهت تفکیک اراضی، انطباق کاربری اراضی، انطباق شهری ساختمان و طرح جزئیات شهرسازی امری ضروری است، افزود: در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامهٔ اجرایی ماده ۳۳ قانون مذکور مصوب سال ۱۳۸۳ نیز به این موارد اشاره و مورد تأکید قرار گرفته است.

مهرابی عدم استفاده از تخصص شهرسازی به صورت عمومی در کل استان فارس به خصوص در شهرهای جنوبی را باعث تنزل کیفیت محیطی و بعضاً ناهنجاری‌هایی در بافت‌ها و سیما و منظر شهری دانست.

وی ادامه داد: انجام کارهایی که در حیطه صلاحیت متخصصین شهرسازی قرار دارد توسط افراد حقیقی و حقوقی فاقد صلاحیت، به معضل بزرگی مبدل شده و نیاز است چنین فعالیت‌هایی توسط اهرم‌های نظارتی بیش از پیش مورد مداقه قرار گیرد.

سلمان مهرابی تصریح کرد: مجموعهٔ اداره کل راه و شهرسازی لارستان در تلاش است تا با تبیین و استفاده از ظرفیت‌های قانونی شرایطی را فراهم آورد که ضمن رعایت استانداردها و بهره‌گیری از متخصصین، سیاست‌های را پیگیری و اجرا نماید که محیط شهرها دلپذیر تر و شاخص‌های مطلوبیت حداقل به لحاظ کالبدی در آن تقویت گردد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزاری چنین گردهمایی‌های تخصصی را برای شهرداری‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در تهیه انواع طرح‌های شهرسازی از متخصصین امر بهره برده و دفاتر نمایندگی نظام‌مهندسی نیز ضمن راه‌اندازی سامانه ارجاع کار و کسر ظرفیت در ارتباط با رشته شهرسازی، در نیل به ضرورت‌های مطروحه در قانون مشارکت نمایند.

نظر شما