شناسهٔ خبر: 33264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

باید اعتبارات وزارت راه و شهرسازی را تقویت کنیم/ وزارت راه و شهرسازی متولی بسیاری از زیرساخت‌های حاکمیتی است

حسین هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید اعتبارات وزارت راه و شهرسازی را متناسب با مسؤولیت‌هایی که در کشور بر عهده دارد، افزایش دهیم چرا که وضعیت بودجه این وزارتخانه متناسب با گستردگی فعلی مسؤولیت‌های آن نیست.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، حسین هاشمی تختی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی امروز پایان می‌یابد و از آن جایی‌ که ارتباط مستمری در بررسی برنامه ششم با شورای نگهبان در جریان بود، به نظر می‌رسد با کمترین میزان ایرادات نهایی شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تصمیمات خوبی در زمینه توسعه استان‌های جنوبی کشور و از جمله استان هرمزگان، توسعه سواحل، استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌ها، رشد اعتبارات جزایر، الزام به برنامه‌ریزی برای توسعه بنادر و دیگر زیرساخت‌های مرتبط با اقتصاد دریامحور صورت گرفت، افزود: یکی از تأکیدات ما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که آن را در صحن علنی مجلس نیز مطرح کردیم، کمک به توسعه راه‌های روستایی و رساندن متوسط بهره‌مندی چهار استان کمتربرخوردار کشور از راه روستایی به شاخص متوسط کشوری بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس عنوان کرد: اخیرا در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، موضوع توسعه راه‌های روستایی بخصوص در استان هرمزگان را مطرح کردیم و قرار شد تا در بودجه سال آینده کشور توجه ویژه‌ای به اعتبارات این بخش صورت گیرد تا حرکت جهادی کنونی در زمینه آسفالت راه‌های روستایی، با جدیت تداوم یابد.

هاشمی تختی ادامه داد: پس از ادغام وزارت راه و ترابری با مسکن و شهرسازی، مسؤولیت‌های متنوع و گسترده‌ای بر دوش وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و در شرایطی که این وزارتخانه متولی بسیاری از زیرساخت‌های حاکمیتی است، باید نسبت به توسعه زیرساخت‌ها نیز اقدام کند و لذا اعتبارات آن نیز باید متناسب با این مسؤولیت‌ها باشد.

وی تأکید کرد: بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد از کل پروژه‌های عمرانی دولت‌ در وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو قرار دارد و اگر بتوانیم در بودجه سال آینده کشور، اعتبارات بیشتری به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این دو وزارتخانه تخصیص دهیم، بدون شک شرایط رکود نیز که به دنبال توقف اجرای پروژه‌های عمرانی بروز کرده نیز برطرف می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان هرمزگان هم در زمینه راه روستایی و هم در زمینه برخورداری از بزرگراه در کشور از میانگین کشوری فاصله دارد و ما انتظار داریم که اعتبارات ویژه‌ای برای تکمیل راه‌های استان در نظر گرفته شود و این مهم را با معاونین این وزارتخانه در میان گذارده‌ایم و امیدواریم تا نگاه ویژه‌ای به هرمزگان در اختصاص اعتبارات داشته باشند.

نظر شما