شناسهٔ خبر: 33283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان:

طرح کنترل نظارت بر تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ادامه دارد

نظارت بر تردد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای مرحله سوم طرح کنترل نظارت بر تردد ناوگان‌های عمومی در سطح محورهای همدان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: مرحله‌ای سوم طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی در سطح محورهای استان به منظور برخورد با تخلفات حمل‌ونقل جاده‌ای تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف این اداره کل نظارت بر اجرای صحیح قوانین حاکم بر بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای است، افزود: این طرح در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم، دولت اجرا و به دنبال توسعه و بهبود وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به قوانین حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در خصوص ممنوعیت حمل کالا بدون بارنامه و حمل مسافر بدون صورت‌وضعیت لازم است نظارت جدی بر این امر صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: علاوه بر نظارت‌های کامل این طرح در مورد رانندگان جاده‌ای در حال تردد و به صورت نامحسوس در سطح محورهای همدان انجام می‌شود

وی هدف از اجرای این‌گونه طرح‌ها را جلوگیری از حمل کالای فاقد بارنامه، حمل مسافر بدون بلیت، همراه نداشتن تجهیزات ایمنی و... دانست و افزود: در صورت مشاهده هر یک از این تخلفات برخوردهای منطبق با قانون تا حد لغو برگه فعالیت آنان از یک ماه تا یک سال اعمال خواهد شد.

رودباری بیان کرد: اضافه‌بار بیش از ظرفیت تعیین شده از جمله عوامل اصلی تخریب زیرساخت‌های جاده‌ای و وقوع تصادفات است؛ فقدان بارنامه نیز از تخلفاتی است که باعث مشکلات عدیده خواهد شد و در این طرح با رانندگان متخلف در این زمینه نیز برخورد خواهد شد.

وی گفت: آموزش و ارتقاء فرهنگ عمومی لازمه انجام کار به نحو مطلوب است و در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر اقداماتی نیز صورت می‌گیرد تا رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی هم قوانین تردد در جاده‌ها و هم قوانین و مقررات را مشاغل عمومی و حساس مثل رانندگی حرفه‌ای برون‌شهری را بیشتر رعایت کنند.

نظر شما