شناسهٔ خبر: 33290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن استان قزوین مطرح شد:

شناسایی ظرفیت‌های موجود حوزه مسکن برای ایجاد رونق پایدار در صنعت ساختمان

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه شورای مسکن استان گفت: برای انجام هر گونه اقدامی جهت ایجاد رونق در بازار مسکن باید ظرفیت و وضعیت موجود را بررسی کرده و با برنامه‌های کوتاه و بلندمدت چرخ‌های صنعت مسکن را به حرکت درآورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این موضوع گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد رونق پایدار در صنعت ساختمان به دور از هر گونه شتاب‌زدگی اقدام به تدوین برنامه‌هایی کرده که بتواند با تقویت توان خریدار و پرداخت تسهیلات با رقم‌های بالا، توازن لازم میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن را ایجاد نماید.

وی افزود: ما نیز ضمن پیگیری این برنامه‌ها، شناسایی و ظرفیت سنجی بازار مسکن استان را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم با ارائه راهکارهایی متناسب با بازار مسکن استان رونق لازم را در این حوزه ایجاد کنیم.

دبیر شورای مسکن استان در ادامه با اشاره به لزوم رفع هر چه زودتر مشکلات موجود در مسکن مهر استان اضافه کرد: برای پیشبرد برنامه‌های موجود در سایت مسکن مهر استان، نیازمند هم‌افزایی همهٔ دستگاه‌ها هستیم، ما نیز آماده‌ایم تا هر گونه همکاری لازم را در این خصوص انجام دهیم.

افتتاح بیش از ۳۶ هزار واحد مسکن مهر در استان/تعداد ۲ هزار واحد در دههٔ مبارک فجر افتتاح می‌شود

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مسکن مهر استان گفت: بر اساس برنامه‌ای که در استان قزوین داشته‌ایم ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و زیر ۲۵ هزار نفر پیش‌بینی شده که از این تعداد تاکنون بیش از ۳۶ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به متقاضیان تحویل داده شده است.

علی‌محمد پورکریم در ادامه بیان داشت: علاوه بر ۵۰ هزار واحد عنوان شده تعداد ۷۸۰۰ واحد نیز تسهیلات مسکن مهر مربوط به بافت فرسوده است که همگی آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد: بخشی از واحدهای مسکن مهر برای افراد نیازمند از جمله ۱۵۵۱ واحد افراد تحت پوشش بهزیستی، ۲۸۰۶ واحد زوج‌های جوان، ۳۴۳۸ واحد زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی و احداث شده است.

پورکریم در ادامه افزود: همچنین در راستای خدمت‌دهی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تعداد ۳۴۶ واحد و به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر تعداد ۱۹۷ واحد از طریق پرداخت تسهیلات از جانب سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد خیریه به متقاضیان واگذار گردیده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر نیز تعداد ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان افتتاح و واگذار می‌شود.

پورکریم در مورد میزان اعتبار هزینه شده در زمینه خدمات روبنایی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای احداث این خدمات در استان هزینه صورت گرفته است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در ادامه افزود: ساخت ۲۰ باب مدرسه، ۴ مسجد، ۶ درمانگاه، ۲ ورزشگاه، ۱ باب آتش‌نشانی، کلانتری، پمپ‌بنزین و جایگاه cng از خدمات روبنایی ارائه شده در طرح مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بوده است.

نظر شما