شناسهٔ خبر: 33294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار جدید شهرستان رشت مطرح كرد:

نقش فرودگاه سردار جنگل در تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه شمالی ایران

غلامرضا کریم‌آقایی فرماندار جدید شهرستان رشت در دیدار با مدیرکل فرودگاه استان گیلان، فرودگاه سردار جنگل رشت را فرصت مناسبی جهت تعامل اقتصادی با کشورهای حوزه قفقاز و تحقق توسعه پایدار دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان، غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه گیلان صبح دیروز با حضور در فرمانداری شهرستان رشت ضمن دیدار با فرماندار جدید این شهرستان و تبریک انتصاب وی، فرودگاه سردار جنگل رشت را موقعیتی ممتاز برای مرکز گیلان دانست و گفت: از این فرودگاه به نه مسیر پروازی از جمله پنج مسیر پروازی به جنوب کشور پرواز داریم و متأسفانه فعلاً از یک‌سوم ظرفیت این فرودگاه جهت پرواز استفاده می‌شود و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری شاهد افزایش پروازهای فرودگاه گیلان باشیم.

مدیرکل فرودگاه گیلان وسعت فرودگاه سردار جنگل رشت را در مقایسه با فرودگاه‌های سایر مراکز استان‌ها کوچک دانست و افزود: با تملک ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت می‌توان طرح توسعه فرودگاه را اجرایی کرد.

فرماندار جدید شهرستان رشت نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرودگاه گیلان، افزایش اخیر پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت را قابل‌تحسین دانست و گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت فرصت مناسبی جهت تعامل اقتصادی با کشورهای حوزه قفقاز و تحقق توسعه پایدار است.

سیروس شفقی حمل‌ونقل را در بخش‌های زمینی، ریلی و هوایی مهم دانست و افزود: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که به همه شقوق حمل‌ونقل توجه شود و  توسعه حمل‌ونقل هوایی در گیلان با مرکزیت شهرستان رشت فرصت مناسبی را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی فراهم خواهد آورد.

نظر شما