شناسهٔ خبر: 33337 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وطن‌خواه خبرداد:

بهره‌برداری از۱۱ پروژه‌ عمرانی و بهسازی در فرودگاه‌های رامسر و نوشهر

سعداله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اجرای ۱۱ پروژه‌ عمرانی و بهسازی در فرودگاه‌های رامسر و نوشهرخبرداد و گفت: به زودی همه این پروژه‌ها به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سعداله وطن‌خواه، عنوان کرد: حدود ۳۰ سال از عمر شیشه‌های برج فرودگاه‌های نوشهر و رامسر می‌گذشت و دچار فرسودگی شده بودند، بنابراین برای کارکنان برج و مراقبان پرواز به لحاظ دید مشکلاتی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: طی مذاکره با شرکت داخلی که استانداردهای لازم را داشت، مقرر شد شیشه‌های برج تعویض و نوسازی شوند. ابعاد هر یک از شیشه‌های به کار رفته در برج ۲ متر در ۱.۵ متر و به وزن ۴۵۰ کیلوگرم است. این شیشه‌های بزرگ و سنگین با چرثقیل در محل نصب شد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران، تعویض این شیشه‌ها علاوه بر برطرف شدن مشکل فنی برج، به آراستگی آن انجامید. برای هر یک از برج‌های فرودگاه‌های نوشهر و رامسر ۳۰ میلیون تومان صرف شد.

وی افزود:همچنین تابلوهای ژنراتور برق فرودگاه نوشهر را نوسازی و بهسازی کردیم و با صرف ۲۰۰ میلیون تومان دیوارهای حفاظتی فرودگاه نوشهر ساخته شدتا فرصت دست درازی افراد سودجو به اراضی شرکت فرودگاه‌ها از بین رود؛ پیش از این سودجویان در حدود ۳ هکتار از زمین‌های فرودگاه نوشهر ساخت و ساز کرده بودند اما توانستیم با پیگیری‌های حقوقی این مشکل را برطرف کنیم و به زودی سند تک برگی این زمین‌ها به نام شرکت فرودگاه‌ها صادر می‌شود.

وطن‌خواه درباره اقدامات عمرانی درفرودگاه رامسر توضیح داد: بهسازی ساختمان ایمنی – زمینی با اعتبار ۴۰ میلیون تومان حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد. بهسازی ساختمان فنی نیز با اعتبار ۲۰ میلیون تومان، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به همراه دارد. همچنین بهسازی ساختمان سپاه این فرودگاه با صرف ۱۵ میلیون تومان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. احداث کانال زه‌کشی هم با ۵۰ میلیون تومان تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی به روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت:همچنین پنل روشنایی باند فرودگاه رامسر با اعتبار ۵۰ میلیون تومان نصب و راه‌اندازی شد؛ پیش از این سیستم روشنایی باند به صورت دستی و خارج از برج مراقبت پرواز خاموش و روشن می‌شد. فاز نخست احداث دیوارهای حفاظتی فرودگاه رامسر به طول ۵۰۰ متر و اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان و فرودگاه ساری به طول ۵۰۰ متر و اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود. فاز دوم هم با تامین اعتبارات مورد نیاز در سال آینده آغاز می‌شود.

نظر شما