شناسهٔ خبر: 33356 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

واكنش مدیرعامل اسبق شرکت هواپیمایی آسمان به انتشار خبر كذب:

نگفتم ایرباس جدید ممنوع الخروج است/ خبرنگار برداشت درستی از صحبت‌هایم نداشت/ ایرباس برجامی می‌تواند تا ۵ ساعت پرواز كند

کامیز بابایی مدیرعامل اسبق شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه نگفتم ایرباس‌های جدید ممنوع الخروج هستند، گفت: ایرباس ۳۲۱ می‌تواند پنج ساعت پرواز مستقیم داشته باشد و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای انجام پروازهای خارجی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی، کامیز بابایی درباره صحبت‌های خود در ارتباط با خبر منتشر شده مبنی بر اینکه ایرباس‌های جدید ممنوع الخروج هستند، گفت: نگفتم ایرباس‌های جدید ممنوع‌الخروج هستند و اساساً چنین اصطلاحی در موضوعات حقوقی صنعت هوایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خبرنگار آن رسانه مدعی شد این هواپیما تنها برای پروازهای داخلی درنظر گرفته شده است و من گفتم مگر این هواپیما ممنوع‌الخروج است که نتواند پرواز خارجی انجام دهد؟ متاسفانه خبرنگار آن رسانه برداشت درستی از صحبت‌های من نداشت و حرف‌هایم به درستی منتشر نشد.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه هواپیمای ایرباس ۳۲۱ می‌تواند تا پنج ساعت پرواز انجام دهد، گفت: بهترین مدت زمان پرواز برای این مدل از هواپیما ۳.۵ ساعت است که در این فاصله می‌تواند تا کشورهای همسایه هم پرواز داشته باشد و محدودیتی برای انجام پروازهای خارجی برای این هواپیما وجود ندارد.

بابایی با تاکیدبر اینکه انجام پروازهای خارجی برای هواپیماهای خریداری شده از ایرباس هیچ نیازی به اخذ مجوزها از شرکت‌های سازنده هواپیما ندارد گفت: براساس مسائل فنی و انتخاب ایرلاین تشخیص داده می‌شود که یک هواپیما در چه مسیری پرواز داشته باشد.

وی به ایلنا گفت:ایرباس ۳۲۱ از مدل‌ هواپیماهای میانبرد با بدنه باریک است که می‌تواند تا پنج ساعت پرواز مستقیم داشته باشد.

بابایی با تاکید بر اینکه از این پسبا نوسازی ناوگان هوایی کشورمان براساس شرایط رقابتی و میزان ارائه خدمات بازاریابی انجام می‌شود، گفت: این گونه نیست که از این پس جلوی انجام پروازهای ایرلاین‌های خارجی به کشورمان گرفته شود. از این پس در شرایط رقابتی ایرلاین‌ها به جذب مسافر می‌پردازند و هر ایرلاینی که خدمات بیشتری به مسافران ارائه دهد به طور قطع می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد.

نظر شما