شناسهٔ خبر: 33357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آذربایجان‌شرقی برگزار شد:

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان بناب آذربایجان‌شرقی

جلسه جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بناب در آذربایجان‌شرقی به ریاست فرماندار و با حضور بابک نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری و رئیس دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان و سایر اعضاء تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بناب به ریاست فرماندار و با حضور بابک نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری و رئیس دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان و سایر اعضاء تشکیل شد.

بنابراین گزارش، نجفیان در این جلسه ضمن تبیین رویکرد دولت در محدوده‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری به مصوبه مربوط به الحاقیه سند ملی راهبردی که در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۲۷ به تصویب هیات وزیران رسیده است اشاره و بر برنامه‌ریزی مشترک به منظور تحقق بودجه‌ریزی اهرمی و بازآفرینی محله محوری تشکیل شبکه‌های همکاری جهت تحقق هدف ساماندهی و بازآفرینی ۲۷۰۰ محله در سطح کشور در طی برنامه ۵ ساله ششم و هفتم توسعه تأکید کرد تا در طی ۱۰ سال شاخص‌های بافت‌های ناکارآمد آن محلات به متوسط شاخص‌های همان شعر ارتقاء یابند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان ضمن اشاره به وضع موجود بافت‌های ناکارآمد شهری شهر بناب، گزارشی در خصوص پروژه خانه محله و کتابخانه دیزج جنوبی بناب که توسط اداره عمران و بهسازی شهری و از محل اعتبارات ملی در حال احداث است ارائه و اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا بر اساس موافقت‌نامه ردیف اعتباری ((ساماندهی حاشیه شهرها)) که فی‌مابین شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور در حال طی مراحل مبادله است، پروژه‌هایی را با هماهنگی شهرستان‌ها از جمله شهرستان بناب معرفی و از محل آن اعتبارات نسبت به اجرای آن‌ها اقدام گردد.

رئیس دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همچنین ضمن تشکر از ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بناب به دلیل تشکیل کارگروه ارتقاء وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت و کارگروه ارتقاء اقتصادی، مشارکت‌های مردمی و تسهیلات، درخواست کرد با توجه به ضرورت امر، کارگروه پیش‌بینی و پیش‌گیری از بافت‌های ناکارآمد شهرستان بناب نیز تشکیل شود.

وی همچنین از ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بناب خواستار ارسال عملکرد سال ۹۵ و برنامه اجرائی شهرستان در بافت‌های ناکارآمد شهری برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ به اداره عمران و بهسازی شهری استان برای جمع‌بندی و تهیه برنامه جامع بازآفرینی شهری استان شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان بناب نیز ضمن تأکید به تهیه گزارش عملکرد، بر برنامه تهیه بازآفرینی شهری، تشکیل کارگروه پیش‌بینی و پیش‌گیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهرستان تاکید و مواردی را جهت طرح در جلسه ستاد بازآفرینی مصوب و پیشنهاد کرد.

نظر شما