شناسهٔ خبر: 33404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعریض و شانه‌سازی جاده دو راهی امیرآباد جونقان به گردنه شلمزار

راهسازی سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کیار از تعریض و شانه‌سازی جاده دو راهی امیرآباد جونقان به گردنه شلمزار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری عمومی مهدی مولائی سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کیار در خبری دیگر با اعلام این خبر گفت: به منظور بالابردن ایمنی در تردد وسایل نقلیه و جلوگیری از واژگونی های منجر به فوت، طی یکماه اخیر با فعالیت نیروهای راهدار این اداره و با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات راهسازی نسبت به تعریض و شانه سازی واصلاح شیب شیروانی خاکی محور دو راهی امیرآبادجونقان به گردنه شلمزار به طول ۵ کیلومتر اقدام شد.

مولائی در ادامه به حجم ۵ هزار مترمکعب مصالح به کار رفته جهت تعریض وشانه سازی این محور اشاره کرد و گفت: تعداد ۸ دستگاه ماشین آلات مختلف راه سازی در طول انجام این عملیات به خدمت گرفته شدند.

 وی افزود: نسبت به جایگزینی چندین مترگارد ریل فرسوده با خاک نرم و چندین متر از انواع گاردهای  موجود تقویت شدند. بعلاوه بیش از ۵۰ دهانه پل با خاک نرم ایمن  سازی شد.در ایام بدون بارندگی عملیات خاکی ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کیار ضمن اشاره به نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی محور ۴ خطه گهرو به شلمزار تصریح کرد: قبلا به دلیل نبود تابلوهای مذکور تصادفاتی به وقوع می پیوست که با این اقدام به میزان قابل توجهی خطر بروز تصادفات جاده ای این محور کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است:ترددهای بالای جاده ای در استان و شرایط جوی استان موجب می شود آمار تصادفات خصوصا واژگونی ۱۷ درصد افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده ها است.

آمورش بیش از ۲ هزار راننده ناوگان حمل و نقلی استان

محمدکریمی مسئول آموزش اداره کل راهداری حمل ونقل جاده ای چهارمحال وبختیاری در خبری دیگر با اعلام این خبر گفت: تعداد ۱۹۸۳ راننده با و مسافر آموزشهای بدو خدمت و ۱۸۰ راننده دیگر آموزشهای حین خدمت را فراگرفتند بعلاوه تعداد ۱۲۰ راننده وانت بار آموزشهای مربوطه و تعداد ۱۲۰ راننده دیگر با گذرانندن ۷۲۰ ساعت کلاس بازآموزی را سپری کردند.

 وی افزود: دوره آموزشي مربوط برای ۳۰ مدير فني شركتهاي حمل ونقل كالا و مسافر نیز برگزارشد.
کریمی با بیان این که آموزشها براي رانندگان تازه كار و با سابقه بطور مستمر در شهرهاي شهركرد، فارسان، بروجن، كيار و لردگان برگزار مي شود. تصریح کرد: باعنايت به نقش عامل انساني در بروز تصادفات، آموزش فعالان و كاربران جاده‌اي منجر به كاهش تصادفات و خسارات اقتصادي و اجتماعي ناشي از آن خواهد شد.

کریمی  به  عناوین دوره  های  آموزشی  اشاره  کرده  و گفت:  دوره هایی چون آموزش قوانين و مقررات، مهارت‌هاي رانندگي، آموزش ابعاد و اوزان، مواد خطرناك آشنايي رانندگان حمل و نقل جاده‌اي با اصول و ضوابط شغلي و مهارت‌هاي حرفه‌اي، پيشگيري از بروز سوانح جاده‌اي، افزايش بهره‌وري حمل و نقل جاده‌اي، ارتقاي مهارت‌هاي حرفه‌اي رانندگان و جايگاه آنان در جامعه، آموزش داده شد .

کریمی در پايان گفت: براي رانندگان جديد الورود آموزش بدو خدمت طراحي گرديده واين قبيل رانندگان قبل از ورود به عرصه حمل ونقل جاده اي آگاهيهاي ضروري و لازم شغلي و حرفه اي را فرا مي گيرند

لازم بذکر است: گذراندن این دوره ها برای تمامی رانندگان حرفه ای ناوگان حمل ونقل جاده ای استان الزامی است و با توجه به ارایه گواهینامه معتبراز سوی اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان به آموزش دیدگان، خواهدكرد.

آزادسازی بیش از ۴۵کیلومتر از حریم راه‌ها شهرستان شهرکرد

علیرضا مالکی سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان شهرکرد نیز در خبری دیگر با اعلام این خبر تصریح کرد: به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه  و  بمنظور پیش بینی توسعه آتی جاده ها بیش از ۴۵کیلومتر درطول حریم محورهای اصلی و مواصلاتی این شهرستان با همکاری و دستور مقام عالی قضایی آزاد سازی گردید.

وی  گفت: محورها شامل محور فرخ شهر - کت به طول ۱۴کیلومتر ، سه راهی خوزستان،طاقانک به طول ۱۵کیلومتر و  محور کیان،بهرام آباد،طاقانک به طول ۱۶کیلومتر می باشد.

مالکی در ادامه به مدت زمان آزادسازی محورهای فوق طی ۳ ماه  اخیر اشاره کرد و گفت:  این  عملیات توسط نیروهای راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان شهرکرد و با همکاری نیروی انتظامی انجام شد.

گفتنی است : با آزادسازی این محورها علاوه بر تسهیل در تردد رفت وآمد خودروها نقش بسزایی درکاهش تصادفات و حوادث جاده ای خواهد داشت./

نظر شما