شناسهٔ خبر: 33436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

تجهیز خودروهای امدادی استان همدان به سامانه‌های ردیاب

مصطفی پناهنده معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، از فعالیت ۴ شرکت امداد خودرو در سطح استان خبر داد و گفت: سامانه‌های ردیاب جی‌پی‌اس روی تمامی ناوگان‌ امداد خودرو نصب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل‌ونقل استان همدان گفت: در حال حاضر ۴ شرکت امداد خودرو تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در محورهای مواصلاتی فعال می‌باشند.

وی با بیان اینکه تمامی ناوگان‌های امداد خودرو مجهز به سامانه ردیاب جی پی اس می‌باشند، افزود: همچنین اطلاعات آن‌ها به صورت آنلاین یا برخط بر روی سایت ۱۴۱ قابل‌مشاهده است.

وی یکی از ویژگی‌های بارز نصب سامانه ردیاب را کمک به خودروهای دچار نقص فنی دانست و تصریح کرد: مسافرانی که احیاناً به دلایل نقص فنی خودرو در جاده‌ها متوقف شدند، می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ از وضعیت جانمایی خودروهای امدادخودرو مطلع شوند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: در سامانه ۱۴۱ تمام اطلاعات مربوط به ترافیک محورهای برون‌شهری اعم از ترددشمار و دوربین‌های نظارتی از طریق تلفن گویا، پیامک و وب‌سایت WWW.۱۴۱.IR به متقاضیان سفر اطلاع‌رسانی می‌شود.

پناهنده افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

وی به نصب دو سیستم توزین بار در دو محور همدان تهران و همدان کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا درصدد نصب و راه‌اندازی سیستم توزین ثابت محورکش در پلیس‌راه همدان- کرمانشاه نیز هستیم.

وی افزود: نصب دستگاه توزین ثابت محورکش به منظور توزین بارهای عبوری و جلوگیری از خسارات وارد شده به راه و ابنیه راه‌های استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بارنامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل‌ونقل بار در استان جهت برنامه‌ریزی و مدیریت بر آن است.

نظر شما