شناسهٔ خبر: 33447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان انجام شد:

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با رئیس بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق مدیر توسعه و منابع اداره کل راه و شهرسازی لارستان با رئیس بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی لارستان جهت تعاملات بیشتر و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت‌های خیرین دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، با توجه به اینکه چندی پیش از سوی این اداره کل دفتر خیرین راهساز و پل‌ساز تأسیس شد، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق محمدباقر ریاحی مدیریت توسعه و منابع اداره کل راه و شهرسازی لارستان با منصور اسماعیلی رئیس بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی لارستان جهت تعاملات بیشتر و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت‌های خیرین دیدار کرد.

خدمات مالی خیرین در ایجاد زیرساخت‌ها جاده‌ای می‌تواند تأثیرات مهمی در عدم بروز خسارات روزانهٔ مربوط به هزینه تصادفات برای کشور را فراهم آورد و یکی از معضلات موجود در جامعه متأسفانه آمار مرگ‌ومیر ناشی از سوانح جاده‌ای است که خود هزینه‌های جبران‌ناپذیری را به دولت و خانواده وارد می‌سازد.

از آنجایی که معمولاً خیرین عام تمایلی به ورود در پروژه‌های راه ندارند بایستی با اشاعه و ترویج این فرهنگ در جامعه منتظر ورود آن‌ها به این حوزه باشیم و اداره کل راه و شهرسازی لارستان با تأسیس دفتر خیرین راهساز و پل‌ساز به دنبال مهیا کردن شرایط برای فعالیت در این حوزه و سعی در آگاهی بخشی نسبت به اهمیت این موضوع مهم را دارد.

باقری فرد با بیان اینکه ارزش کارها به نسبت اهمیت و تأثیر فردی و اجتماعی قابل‌سنجش است و بر اساس معارف دینی هر کس اثر نیکی را بنیان گذارد نسبت به آثار آن تا هر زمان که بماند مأجور است، افزود: با این بیان ارج و اجر کار عزیزانی که مشارکتی را جهت اجرای پروژه‌های عمرانی راهسازی و پل‌سازی صورت دهند، این عمل ارزشمند خیرین هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری ابدی و مهم‌ترین سرمایه برای آخرت است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت‌های خیرین بیان کرد: خدمات مالی خیرین در ایجاد زیرساخت‌ها جاده‌ای تأثیرات مهمی در عدم بروز خسارات روزانهٔ مربوط به هزینه تصادفات برای کشور را به وجود خواهد آورد و یکی از معضلات موجود در جامعه متأسفانه آمار مرگ‌ومیر ناشی از سوانح جاده‌ای است که خود هزینه‌های جبران‌ناپذیری را به دولت و خانواده وارد می‌سازد و بدین منظور تأسیس دفتر خیرین را یکی از اهداف مهم و اساسی این اداره کل دانست.

باقری فرد انسجام دفتر خیرین در راستای خدمات‌دهی مطلوب و بیشتر را مهم دانست و توسعه انجمن خیرین راهساز و پل‌ساز در منطقه را سبب تأمین نیازهای اولیهٔ عنوان کرد که خود می‌تواند زمینه‌ساز پیشگیری در جهت اتفاقات و سوانح باشد چراکه امروز نیاز داریم خیران نیک‌اندیش به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: خیرین عام معمولاً تمایلی به ورود در پروژه‌های راه ندارند که باید با اشاعه و ترویج این فرهنگ در جامعه منتظر ورود آن‌ها به این حوزه باشیم و ما نیز با جدیت به دنبال مهیا کردن شرایط برای فعالیت در این حوزه هستیم و سعی در آگاهی بخشی نسبت به اهمیت این موضوع را در دستور کار خود و همکاران در مجموعه قرار داده‌ایم. با توجه به پروژه‌هایی که توسط خیرین اجرا شده، شرایط برای فراگیر شدن این طرح در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان فراهم است و در حال حاضر پروژه‌هایی در شهرهای مختلف حوزه استحفاظی توسط خیرین به صورت مشارکتی اجرا می‌شود و مردم در اجرای آن نقش دارند.

نظر شما