شناسهٔ خبر: 33461 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزییات ششمین نشست ستاد ملی مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی ۹۶-۹۵ ؛

رایزنی وزارت راه و شهرسازی با وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش/ نمایش اشیای میراثی تهران در موزه خراسان‌ بزرگ/ تامین اعتبار ۱۰۷ پروژه مصوب عمرانی مشهد

نشست ششمین نشست ملی ستاد ملی مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی با ارایه گزارشی از سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط در حالی برگزار شد که ساخت مدرسه یا مدرسه‌هایی با معماری ایرانی- اسلامی و احیای موزه آب در مشهد با رایزنی معاون معماری و شهرسازی با وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و نیرو در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ششمین نشست ستادملی مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی ۹۶-۹۵ با حضور مسئولان استانی، نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط به ریاست پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

در این نشست، دبیرخانه ستاد ملی به مدیریت فرزانه صادق‌مالواجرد گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها، سازمان‌های مرتبط و شرکت‌های تابعه ارایه کرد و پس از آن مسئولان استانی به نمایندگی مهندس محمد مقدوری معاون عمرانی استاندار گزارشی از اقدامات انجام شده توسط استان و در دست اقدام را ارایه کرد.

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد ملی مشهد پایتخت فرهنگی اسلامی نیز حاضر شد و ضمن استماع گزارش‌های رسیده از شرکت‌ها و سازمان‌های‌مرتبط، گفت: دبیرخانه کنفرانس ملی معماری ایرانی اسلامی با همکاری دانشگاه مشهد در ماه آینده برگزار می‌شود. همچنین پیگیری برای تقویت موزه آب از طریق وزیر نیرو دنبال خواهد شد و رایزنی‌هایی را نیز وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه‌ یا مدرسه‌هایی به عنوان نمونه با هویت معماری ایرانی- اسلامی در شهر مشهد در دستور کار قرار می‌دهد.

تامین اعتبار ۴۱۹ میلیاردتومانی ۱۰۷ پروژه مصوب عمرانی مشهد

به گفته مهندس مقدوری، ۱۰۷ پروژه مصوب با اعتبار ۱۷۱۴ میلیارد تومان برای آماده کردن مشهد برای پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۹۵-۹۶ مصوب شده بود که مجموعا ۴۱۹ میلیاردتومان آن مبلغ برای ادامه کار، تامین اعتبار شده است.

مقدوری ادامه داد: مجموعا پروژه های مصوب مشهد برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای پایتخت فرهنگ اسلامی در مجموع ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قطارهای حومه‌ای مشهد مزین به آرم برگزیده می‌شوند

وحید علی‌قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در گزارش به ارایه مسئولیت‌هایی که برعهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای رویداد فرهنگی مشهد در سال ۹۵-۹۶ در نظر گرفته شده پرداخت و گفت: تقریبا تمامی قطارهای حومه‌ای مزین به آرم مشهد ۲۰۱۷ شده اند اما در تلاش هستیم تا تمامی قطارهایی که به مشهد می‌روند و نه فقط قطارهای حومه‌ای به آرم مزین شوند.

افزایش گیت‌های فرودگاه مشهد از ۲ به ۹

در این نشست، همچنین حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیرعامل فرودگاه‌ها کشور نیز گزارشی از مجموعه اقداماتی که توسط شرکت فرودگاه‌های کشور برای فرودگاه مشهد در دست انجام است و انجام شده، ارایه کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود از افزایش گیت‌های پروازی از ۲ به ۹ گیت خبر داد و گفت: پروژه‌های فرودگاهی مشهد با ارایه این طرح، رشد قابل‌توجهی داشته‌اند.

اشیای میراث‌فرهنگی از سازمان میراث به موزه خراسان بزرگ منتقل می‌شود

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این جلسه حاضر شد و با اعلام آمادگی آن سازمان برای این پروژه ملی و بین المللی از اقدامات سازمان میراث برای انتقال اشیاء موزه ای برای شرکت در نمایشگاه موزه خراسان بزرگ خبر داد.

نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در گزارش کامل به پیشرفت اقدامات و فعالیت های تحت مسئولیت خود پرداختند. گفته میشود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیشترین اقدامات را به سرانجام رسانده است و همکاری آن سازمان با ستاد ملی مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی بیشتری همکاری بوده است.

به گفته نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ایجاد مراکز خدماتی بین راهی در ورودی و خروجی شهر، جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در مشهد و همچنین نصب تابلوهای پیام متغیر که از جمله مسئولیت‌های آن سازمان بوده تا حد قابل توجهی به سرانجام رسیده است.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید نیز حضور داشتند. /

نظر شما