شناسهٔ خبر: 33516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سید احسن علوی مطرح کرد:

بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس/ باید برای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام جدی شود

سيد احسن علوي عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان های ناایمن گفت: موضوع حادثه ساختمان پلاسکو در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید احسن علوی در خصوص آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران گفت: باید پذیرفت بسیاری از ساختمان قدیمی کشور مانند ساختمان پلاسکو تهران که امروز دچار آتش سوزی و نهایتا تخریب شد، ایمن نیستند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تمامی ساختمان های ناایمن مانند پلاسکو تهران، که در مرکز شهر و در محل عبور و مرور قرار دارد مقاوم سازی یا نوسازی شوند البته باید قبل از وقوع حادثه اقدامات جدی انجام می شد تا این اتفاق به وقوع نمی پیوست.

علوی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران و شهرداری ها باید به مالکان ساختمان های ناایمن اعلام کنند نسبت به مقاوم سازی ساختمان های فرسوده اقدام کنند به دلیل اینکه ساختمان های مذکور در برابر آتش سوزی و زلزله از مقاومت برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موضوع حادثه ساختمان پلاسکو و روند رسیدگی به این حادثه پیگیری می شود همچنین باید برنامه ها و اقدامات وزراتخانه های راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، شهرداری و دستگاه های ذی ربط برای مقاوم سازی ساختمان ها فرسوده  وجلوگیری از حوادث احتمالی مشابه، بررسی شود.

علوی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تکرار حوادثی مانند حادثه ساختمان پلاسکو ادامه داد: در حال حاضر باید امدادرسانی ها با مدیریت و برنامه ریزی ادامه یابد و نجات جان مصدومان آتش نشان، امدادرسان و کسبه که زیر آوار مانده اند، در اولویت است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت  افزود: باید بصورت جدی اقدامات لازم انجام شود تا نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام شود

نظر شما