شناسهٔ خبر: 33594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان شمالی صورت گرفت:

مشارکت معلمان در اجرای طرح ایمن‌سازی آموزشی مدارس حاشیه جاده خراسان شمالی

ایمن سازی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از مشارکت معلمان در اجرای طرح ایمن‌سازی آموزشی مدارس حاشیه جاده در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی، حامد معروف گفت: بر اساس طرحی که امسال به صورت پایلوت در این استان اجرایی می‌شود، ۲۸ نفر از معلمان مدارس حاشیه جاده‌ها در دوره‌های آموزشی ایمن‌سازی شرکت می‌کنند تا این آموزه‌ها را به دانش آموزان فرا دهند.

وی افزود: پیش‌تر، پیمانکار و یا کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای آموزش دانش آموزان و ایمن‌سازی آموزشی مدارس حاشیه جاده در آموزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند اما در رویکرد جدید قرار است ارائه این آموزش‌ها به معلمان واگذار شود.

معروف اظهار کرد: این طرح برگرفته از الگوهای کشورهای پیشرو در آموزش ترافیک در مدارس مانند استرالیا و نیوزیلند است که هدف آن، آموزش مناسب ایمنی ترافیک در مدارس حاشیه جاده است و برای نخستین بار به صورت پایلوت در استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: از مدیران ۲۸ آموزشگاه درخواست شده است تا نماینده‌ای را برای شرکت در دوره‌های آموزشی معرفی کنند و بر این اساس برگزاری این دوره آموزشی از هفته آتی آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: این معلمان پس از شرکت در دوره آموزشی و فراگرفتن موارد لازم برای ایمن‌سازی مدارس، نسبت به آموزش دانش آموزان مبادرت می‌ورزند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: در یک دوره سه‌ماهه و به صورت ماهانه، میزان اثربخشی آموزش‌ها و وضعیت فراگیری آموزش‌ها به آزمون گذاشته می‌شود و دانش آموزان با شرکت در این آزمون‌ها میزان یادگیری خود را به سنجش می‌گذارند.

به گفته معروف امسال طرح ایمن‌سازی آموزشی مدارس با ۵۰ میلیون تومان اعتبار به معلمان واگذار می‌شود و در پایان سال تحصیلی، مدارس برتر در زمینه ارائه مناسب آموزش‌ها معرفی می‌شوند.

ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان امسال بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از این میزان برای ایمن‌سازی فیزیکی ۱۵ باب مدرسه هزینه می‌شود.

نظر شما