شناسهٔ خبر: 33609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نایب رییس مجلس مطرح كرد:

فقدان مدیریت و فرماندهی واحد در حادثه پلاسكو/ نمی‌توان از جان انسان‌ها به راحتی عبور کرد

 مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود مدیریت و فرماندهی واحد در مدیریت بحران کشور گفت: وجود دستگاه‌های متعدد در مدیریت بحران باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مسعود پزشکیان در جریان بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در ابتدا لازم است از خدمات نیروهای امدادی در کمک و یاری به مصدومان این حادثه تشکر کنم هرچند که متاسفانه عده‌ای از نیروهای امدادرسان و آتش نشانان در حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پشتیبانی و کمک نیروهای امدادرسان افزود: باید تجهیزات و امکانات کافی در اختیار نیروهای امدادرسان قرار گیرد و وقوع حوادث اینچنینی باید چشمان مسئولان را بیدار کرده تا از وقوع حوادث اینچنینی در آینده جلوگیری شود بنابراین نباید تنها به مشاهده اینگونه حوادث اکتفا کرد.

ايلنا نوشت: وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده باید اقدامات کارشناسی و علمی صورت گیرد، تصریح کرد: این حادثه نوعی تهدید است و باید از این تهدید به عنوان یک فرصت برای جلوگیری از وقوع حوادث در آینده استفاده کرد.

پزشکیان با اشاره به اینکه عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها مهم‌ترین مشکل در مدیریت بحران در کشور است، گفت: در حال حاضر تعدد کانون‌های تصمیم‌گیری در کشور وجود دارد و اختیارات کافی و لازم در دست دستگاه‌ها نیست ضمن اینکه اطلاعات و داده‌های لازم برای مدیریت بحران نیز در کشور وجود ندارد بنابراین در این حوزه‌ها و رفع مشکلات باید اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر وجود فرماندهی واحد در کشور در خصوص مدیریت بحران افزود: امکانات و تجهیزات باید کامل بوده و برای نقاطی که احتمال خطر برای آن وجود دارد باید داده‌ها و اطلاعات کافی در اختیار مسئولان قرار گیرد بنابراین وقتی اطلاعات دقیق باشد اجازه ورود نیروی انسانی به اماکن و نقاط خطرساز داده نمی شود؛ نمی توان از جان انسان ها به راحتی عبور کرد ضمن اینکه باید از سیستم نرم افزاری مجهز برای پیش بینی وقوع حوادث و احتمال خطرساز بودن نقاط و اماکن استفاده کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود سیاستگذاری و مدیریت واحد بحران مهم ترین مشکل در این حوزه است، تصریح کرد: باید فرماندهی واحد در کشور وجود داشته باشد زیرا وجود ساختارهای متعدد باعث افزایش هزینه‌ها و عوارض زیادی می‌شود.

نظر شما