شناسهٔ خبر: 33630 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کمال دهقان منشادی خبر داد:

پیشرفت ۹۰ درصدی اپرون فرودگاه بوشهر/ احداث ترمینال جدید ۱۰ هزار مترمربعی در فرودگاه

كمال دهقان منشادي مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر، گفت: اپرون فرودگاه بوشهر پیش از این ۲۷هزار مترمربع بودکه طی پروژه‌ای ۲۳ هزار مترمربع به آن اضافه شد و اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیریکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: وزیر راه و شهرسازی از اپرون این فرودگاه بازدید کرد و از افتتاح آن که منوط به جابه‌جایی موضع نیروی هوایی است، مطلع شد تا راه حلی برای آن پیدا کند. اکنون این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال تکمیل می‌شود.

کمال دهقان منشادی عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه(۳۰ دی‌ماه امسال) وارد فرودگاه بوشهر شد، از اپرون این فرودگاه بازدید کرد و از برنامه‌های پروازی فرودگاه جویا شد.

وی ادامه داد: اپرون فرودگاه بوشهر پیش از این ۲۷هزار مترمربع بود که طی پروژه‌ای ۲۳ هزار مترمربع به آن اضافه شد و البته عملیات این پروژه که مردادماه ۹۴ شروع شده همچنان ادامه دارد و اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیریکی داشته است.

به گفته دهقان منشادی با تکمیل این پروژه موقعیت پارک هواپیما از ۳ پارکینگ به هفت پارکینگ افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه با توجه به نوسازی و تقویت ناوگان هوایی، این پروژه با تاکید وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرا شد، ادامه داد: احتمالا این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. البته وجود موضع نیروی هوایی به نام «شهید یاسینی» در جنب آن، قدری بهره‌برداری از آن را مشروط کرده است، بنابراین تا زمانی که جابه‌جا نشود، اپرون قابل افتتاح نیست.

دهقان منشادی به روابط عمومی شرکت فرودگاهها گفت: سال‌ها قبل فرمانده نیروی هوایی وقت طی توافقنامه‌ای با مدیرکل سابق فرودگاه بوشهر نسبت به جابجایی این موضع موافقت کرده بود اما با تغییرات در این فرماندهی٬ این توافقنامه هم ملغی شد. تاکنون نیز نیروی هوایی اقدام و موافقتی با جابه‌جایی این موضع نکرده است.

وی اعتبار صرف شده برای این پروژه را ۵ میلیاردتومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها توصیف کرد و گفت: در این پروژه بخشی هم به تاکسی‌وی برای اتصال اپرون به باند اختصاص دارد. همچنین پیگیر تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه هستیم تا در سال آینده آن را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه در بازدید وزیر٬ وضعیت ترمینال‌های فرودگاه بوشهر نیز تشریح شد٬ عنوان کرد: ترمینال پروازهای داخلی این فرودگاه ۴۸۰۰ مترمربع و ترمینال پروازهای خارجی ۳۲۰۰ مترمربع مساحت دارند. همچنین تفاهمنامه ۳ جانبه احداث ترمینال جدید میان شرکت فرودگاه‌ها، وزارت راه و شهرسازی و استانداری بوشهر منعقد شده است، این ترمینال ۱۰ هزار مترمربع مساحت خواهد داشت.

گفتنی است؛ هر هفته ۸۸ سورتی پرواز داخلی و ۴ سورتی پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود که ۱۴ پرواز رفت و برگشت میان تهران، اخیرا به برنامه‌های پرواز فرودگاه بوشهر اضافه شد.

نظر شما