شناسهٔ خبر: 33645 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

ارتقای کیفیت زندگی هدف اصلی بازآفرینی در محله سیروس/ پروژه سیروس نمونه‌ همکاری دولت، شهرداری و بخش خصوصی در حوزه بازآفرینی

پروژ سيروس عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران محله سیروس را نمونه‌ای خوب از همکاری سه‌جانبه دولت، شهرداری و بخش خصوصی در حوزه بازآفرینی خواند و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه بازآفرینی در سیروس تا ۱۲ سال آینده به طول انجامیده و ارتقای کیفیت زندگی را محور ارزیابی خود قرار داده است.

هوشنگ عشایری عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح‌های اجرایی بازآفرینی شهری در محله سیروس تهران گفت: جریان بازآفرینی شهری با رویکرد محله‌محور از ابتدای سال جاری به صورت جدی در کشور آغاز و بنا به دستور مصوبه‌های ستاد ملی بازآفرینی تمامی استان‌ها موظف به معرفی شهرها و محله های اولویت‌دار هدف بازآفرینی شدند که خوشبختانه تا کنون تعداد زیادی از استان‌ها این اقدام را انجام و نتیجه نهایی را برای دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی ارسال کرده‌اند.

عشایری در ادامه با بیان اینکه محله سیروس واقع در منطقه ۱۲ شهر تهران اولویت اول محلات هدف این شهر اعلام و مورد پیگیری قرار گرفت گفت: خوشبختانه کار مطالعاتی این محله از سه سال گذشته آغاز و اقدامات خوبی در تهیه طرح‌های متنوع بازآفرینی در حوزه‌های ظرفیت‌سازی و توانمندسازی به انجام رسید.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تأکید براینکه عملیات اجرایی بازآفرینی در این محله نزدیک دو سال پیش به صورت جدی آغاز شده است گفت: در حال حاضر پروژه مجموعه مسکونی ۲۰۰ واحدی در این محله آماده بهره‌برداری بوده و همچنین اقدامات اجرایی لازم جهت آغاز پروژه یکصد واحدی دیگری در دل این مجموعه در حال انجام است.

وی ارتقای کیفیت زندگی را مبنای اصلی رویکرد جدید پروژه‌های بازآفرینی در سیروس اعلام کرد و افزود: در پروژه‌های اعلام شده دولت هیچگونه انتفاعی برای خود در نظر نگرفته و این اقدامات را با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و بخش خصوصی انجام داده است.

عشایری پروژه‌هایی از قبیل پیاده‌روسازی، کف‌سازی، بدنه‌سازی، احداث پارک محلی و و درمانگاه را از جمله اقدامات انجام شده در این محدوده اعلام کرد و گفت: همچنین اقدامات خوبی در حوزه مرمت خانه‌های تاریخی و واجد ارزش و تبدیل آن‌ها به تالارهای گفتمان شهری از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این بخش به شمار می‌رود که امید داریم در سایر محلات تهران و شهرهای دیگر کشور استمرار داشته و بتواند الگوی مناسبی در این زمینه باشد.

عشایری جریان‌سازی در این حوزه را هدف اصلی عملیات بازآفرینی در این محله دانست و اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه بازآفرینی در سیروس تا ۱۲ سال آینده به طول انجامیده و ارتقای کیفیت زندگی را محور ارزیابی خود قرار داده است.

این مقام مسئول منابع هزینه شده در این پروژه را از محل منابع داخلی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری منطقه ۱۲ و بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: به زودی شاهد برگزاری مراسم افتتاح محله سیروس به نمایندگی از تمامی طرح‌های بازآفرینی در کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری خواهیم بود./

نظر شما