شناسهٔ خبر: 33646 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم بازدید از قطار شهری هشتگرد؛

برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جامع ریلی بین شهرهای اطراف تهران/ افزایش اقبال به مسکن مهر هشتگرد با پروژه قطار شهری/ وجود ۸هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در هشتگرد

محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث متروی حومه‌ای هشتگرد از برنامه‌ریزی برای اتصال شهر جدید هشتگرد به راه‌آهن تهران و نیز اجرای طرح جامع ریلی بین شهرهای اطراف تهران، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث متروی حومه ای هشتگرد، پیشرفت فیزیکی این طرح را بالای ۸۶ درصد اعلام کرد و گفت: زمان بهره‌برداری اولیه از این پروژه در صورت تخصیص اعتبارات وعده داده شده ۶ ماه نخست سال ۹۶ است که در فضایی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع به عنوان بزرگترین ایستگاه متروی حومه‌ای به بهره‌برداری اولیه خواهد رسید.

نریمان با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ میلیاردتومان برای این پروژه هزینه شده است، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۱۵۰ میلیاردتومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با راه‌اندازی این قطار حومه‌ای، اقبال به مسکن مهر هشتگرد افزایش می‌یابد، گفت: با راه‌اندازی این قطار حومه‌ای، ضمن آنکه، ساکنان شهر جدید هشتگرد، آسان‌تر به تهران و کرج تردد می‌کنند، فضای سبز گردشگری و زیرساخت‌هایی چون درمانگاه و کلانتری نیز تدارک دیده شده و با پروژه‌ای کاملا اقتصادی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در طرح این قطار حومه‌ای قرار است شهر جدید هشتگرد به شهر قدیم آن نیز وصل شود و در قالب طرح جامع ریلی بین شهری این شهر را به قزوین نیز متصل کنیم.

نریمان با بیان اینکه ۸هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در هشتگرد داریم، عنوان کرد: این  امکان وجود دارد که بخشی از این واحدها با مسکن اجتماعی تطبیق داده شده و به بهره‌برداری برسند.

وی همچنین بر فراهم شدن مقدمات افزایش وام مسکن مهر از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان تاکید کرد. /

نظر شما