شناسهٔ خبر: 33741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

آغاز واگذاری ناوگان حمل‌ونقل روستایی استان گلستان با تسهیلات ۴ درصد

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور، شرکت ایران‌خودرو و صندوق کارآفرینی امید واگذاری ناوگان حمل‌ونقل روستایی با تسهیلات ۴ درصد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان درباره شرایط واگذاری و همچنین مشخصات خودروها و شرایط تسهیلات به متقاضیان و فعالین حمل‌ونقل روستایی گفت: مسئولیت بررسی دارا بودن شرایط اخذ تسهیلات به عهده متقاضی است. متقاضی حق واگذاری و یا صلح ثبت‌نام صورت گرفته را به غیر ندارد و در ابتدا به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مراجعه نموده و درخواست و مدارک لازم را جهت بررسی و اقدام لازم ارائه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی مدارک و شرایط متقاضی توسط اداره کل استان، اخذ تعهد و تعیین مسیر فعالیت صورت گرفته و افراد واجد شرایط از سوی این اداره کل به صندوق کارآفرینی امید جهت تشکیل پرونده و اعتبار سنجی ارسال می‌گردد.

میقانی با بیان اینکه متقاضیانی که تکمیل پرونده شده‌اند از سوی صندوق به اداره کل استان جهت معرفی به نماینده اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری در استان معرفی می‌گردند، تصریح کرد: صدور پیش‌فاکتور برای متقاضیانی که اطلاعاتشان در سامانه مربوطه ثبت شده است از سوی نمایندگی شرکت (معرفی‌شده از سوی اتحادیه) و ارسال تصویر پیش‌فاکتورها و فهرست متقاضیان به دفتر حمل‌ونقل مسافر توسط اتحادیه از جمله روند پیگیری جهت دریافت این تسهیلات است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان در مورد شرایط واگذاری خودروها گفت: در این دوره شرکت ایران‌خودرو واگذاری خودرو سمند بنزینی و دوگانه‌سوز را در نظر گرفته است که مبلغ ۸۰ درصد قیمت خودرو با بهره ۴ درصد توسط صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان واگذار می‌گردد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط تعیین شده، فرصتی پیش آمده تا خودروهای شخصی که در مسیرهای روستایی در حال فعالیت می‌باشند را ساماندهی نموده و در صورت مشارکت بخشداران و دهیاران این اداره کل آمادگی لازم جهت همکاری دارد.

نظر شما