شناسهٔ خبر: 33747 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تهيه طرح جامع طراحی ايستگاه‌‌های قطار در ۳۰ شهر بزرگ کشور/ جابه‌جایی مردم تهران با ۴ كریدور ریلی حومه‌ای/ ارتقای سرویس خط تهران- پرند

سعید محمد زاده مديرعامل شركت راه‌آهن در حالی که از طراحی طرح جامعه ايستگاه‌های قطار در ۳۰ شهر بزرگ کشور با استفاده از ۲۰ مشاور خبر داد، گفت: با توجه به حادثه ساختمان پلاسكو اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه برای شهر تهران و ارتباط آن با سكونتگاهای اطراف ضروری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی سعید محمدزاده در دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه با اشاره به اقدامات شركت راه‌آهن در حوزه حمل و نقل ریلی حومه‌ای اظهار داشت: در شهر تهران ۴ كریدور ریلی حومه‌ای برای انتقال حجم انبوه مسافر از شهرهای اطراف تهران تعیین شد.

وی در ادامه به كریدورغرب حدفاصل تهران، كرج، قزوین و زنجان اشاره كرد و گفت: خطوط حومه‌ای تهران تا كرج از دو به چهار خط افزایش یافته است و خط دوم كرج تا قزوین نیز در دست اقدام قرار دارد كه امیدواریم بخش قابل توجهی امسال به بهره‌برداری برسد.

محمدزاده همچنین با اشاره به قطار حومه‌ای تهران-پرند گفت: این خط به منظور ارتقای سرویس در حال دو و سه خطه شدن است.

معاون وزیر راه شهرسازی از افتتاح خط چهارم راه‌آهن حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار در بهار سال آینده خبر داد و گفت: خط سوم نیر تا چند هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به خطوط تهران-هشتگرد-قزوین و تهران-قم-جمكران اشاره كرد و گفت: تمام تلاش‌های ما ایجاد مجموعه‌ای از سرویس‌ها به صورت منظم و قابل استفاده برای مردم است و قرار شد تمامی نكات در دست ارائه خدمت، رعایت شود.

مدیرعامل شركت راه‌آهن با توجه به حادثه ساختمان پلاسكو در تهران تصریح كرد: اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه شهر تهران و ارتباط آن با سكونتگاهای اطراف آن به صورت پدافند غیرعامل نقشی بی‌بدیل خواهد بود.

محمدزاده با بیان اینكه حركت قطارهای حومه‌ای به صورت پاندولی و به صورت رفت و برگشتی است افزود: علاوه بر اهمیت مكان‌یابی و ایجاد ایستگاه‌ها در نقطه ثقل شهرها، باید پارك لجستیك و فرآیند انبارش در بخش بار و ایجاد ارتباط بین حمل‌ونقل درون و برون شهری فعال شود.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله جذابیت مد حمل ونقل ریلی برای مسافران خاطرنشان كرد: ایستگاه‌های قطارها باید در درون شهرها باشد تا بتواند انگیزه مردم برای استفاده را برانگیزد. زیرا مردم حاضر نیستند در ایستگاهی خارج از شهر پیاده شوند و مجدد خود را به ایستگاه دیگری برسانند و دست آخر با استفاده از خودرو به داخل شهر برسند.

وی با اشاره به توجه ویژه شركت راه‌آهن به موضوع رابطه شهر و راه‌آهن خاطرنشان كرد: ۳۰ شهر برای طراحی طرح جامع ایستگاه‌ها و ایجاد ارتباط درون و بیرون شهر با استفاده از ۲۰ مشاور در دست مطالعه قرار دارد.

نظر شما