شناسهٔ خبر: 33832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور:

اقدام  و عمل برای پروژه اقتصاد مقاومتی ساخت راه‌آهن مراغه - ارومیه/ پیشرفت ۹۰ درصدی ایستگاه راه‌آهن نقده

بازدید پروژه ملی ساخت راه‌آهن مراغه-ارومیه یکی از پنج پروژه اولویت‌دار و اقتصاد مقاومتی است که راهکار فروش اوراق مشارکت به ارزش دو هزار میلیارد ریال در فعال‌سازی پروژه کارساز بوده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، معاون وزیر  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور در بازدید از مراحل احداث راه‌آهن مراغه-ارومیه  در ایستگاه راه‌آهن نقده گفت: طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه – ارومیه یکی از پنج پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه ریلی تعریف‌شده که امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید مرکز آذربایجان غربی را به شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور متصل شود.

خیراله خادمی بابیان اینکه  بهره‌گیری از راهکار فروش اوراق مشارکت در فعال‌سازی این پروژه تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: برای تکمیل طرح راه‌آهن مراغه- ارومیه نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع مالی موردنیاز بود که بخشی از آن به ارزش دو هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت تأمین‌شده است.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی ایستگاه راه‌آهن نقده خبر داد و گفت: عملیات ریل‌گذاری مسیر اتصالی مهاباد به نقده به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به  آغاز عملیات ریل‌گذاری در محور نقده- ارومیه به طول ۷۵ کیلومتر در روزهای آتی اشاره کرد و گفت:  عملیات زیرسازی این مسیر با ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی در حال اجراست.

خادمی از تلاش و پیگیری مسئولان استانی برای اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از روند مطلوب تخصیص منابع مالی لازم برای پروژه ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه خبر داد و گفت: کارهای اجرایی این پروژه باوجود برودت هوا و شرایط سخت‌کاری فعال است و امیدواریم اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

هادی بهادری با اشاره به اینکه مردم آذربایجان غری چشم‌انتظار شنیدن سوت قطار در مرکز استان هستند، افزود: حجم عملیات زیرسازی، روسازی و ریل‌گذاری پروژه ملی ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه با توجه به شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه بالاست.

همچنین معاون ساخت‌ و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در این بازدید از تأمین مصالح مورد نیاز طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه خبر داد و گفت: کمك و همیاری مسئولان استانی در آزادسازی اراضی و جابه جایی مسیر در محور نقده- ارومیه به طول ۷۵ ضرورت دارد.

جبارعلی ذاکری خاطر نشان کرد: حجم سنگین حمل‌ونقل جاده‌ای منطقه با اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه ریلی کاهش می‌یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز  پروژه راه‌آهن مراغه- ارومیه را از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه صنایع و اقتصاد منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: امسال رویدادهای نویدبخشی برای این طرح با توجه به سفر مقامات عالی کشور از جمله معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه و شهرسازی رخ داده است.

داریوش نصر با اشاره به اینکه ۸۲ کیلومتر از طرح راه‌آهن مراغه- ارومیه از سمت مراغه تا مهاباد در سال‌های گذشته افتتاح شده است، تصریح کرد: با تدابیر ویژه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، نگاه ویژه مقام عالی استان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس و شورای اسلامی تلاش می‌کنیم مردم آذربایجان غربی در آینده نزدیک از نعمت راه‌آهن بهره‌مند شوند.

معاون وزیر  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور در بازدید از مراحل احداث راه‌آهن مراغه-ارومیه و هیئت همراه ، نماینده مردم شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی از مراحل اجرایی پروژه ملی ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه، ایستگاه‌های  راه‌آهن  ارومیه و نقده، آزادراه ارومیه- تبریز و بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب بازدید کردند و طی جلسات مشترک با مجریان این پروژه‌ها تصمیمات لازم اخذ شد.

نظر شما