شناسهٔ خبر: 33876 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد جهانشاهی نسب:

افزایش ۶۰ درصدی‌ گشت‌های تفریحی دریایی در‌ جزیره کیش/ ترابری ۳۲۶ هزار نفر مسافر دریایی طی ده ماه

محمد جهانشاهي نسب مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش اعلام‌کرد: طی ۱۰ ماه اخیر، بیش از ۳۶۰ هزار نفر در جزیره مرجانی خلیج فارس گشت دریایی با شناورهای تفریحی را تجربه کردند که ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب مجموع تردد شناورها به بندر کیش از ابتدای سال ۹۵ تا اوایل بهمن ماه جاری را ۱۰ هزار و ۷۳۴ فروند اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۹ هزار و ۶۴۴ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب جابجا شد که افزایشی ۲۴ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

وی از ترابری ۳۲۶ هزار و ۱۸۱ نفر مسافر از طریق این بندر سخن به میان آورد و گفت: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را شاهد بودیم.

جهانشاهی نسب خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۳۶۲ هزار و ۳۱۳ نفر گشت دریایی با شناورهای تفریحی در آب های این جزیره مرجانی را تجربه کردند که این بخش از فعالیت های دریایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۵۳ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرگاه این جزیره طی ده ماه گذشته، اظهار داشت: از این میزان، یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۱۷ تن کالای غیر نفتی و ۲۴۷ هزار و ۵۳۶ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات غیر نفتی در این بندر را رقمی بالغ بر دو هزار و ۶۶۴ تن و حجم واردات اینگونه کالاها را ۴۶ هزار و ۲۲ تن اعلام کرد.

این مقام مسوول در پایان از کابوتاژ یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۳۳۱ تن کالای غیر نفتی در این بندر خبر داد.

نظر شما