شناسهٔ خبر: 33937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی:

افتتاح قطعاتی از بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب در دهه فجر/ تحویل ۲۴۴۹ واحد مسکن مهر در شهرهای پرجمعیت آذربایجان غربی

داریوش نصر مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی از افتتاح قطعات یک، دو و سه بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب و نیز باند دوم بزرگراه‌های سلماس-صوفیان و خوی-ایواوغلی در دهه فجر خبر داد.

داریوش نصر، مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در دهه فجر دو کیلومتر از قطعه ۲، ۵.۷ کیلومتر از قطعه یک و ۳.۸ کیلومتر از قطعه ۳ بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب در شهرهای نقده، میاندوآب و مهاباد به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها تاکنون ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

نصر از افتتاح باند دوم بزرگراه‌های سلماس-صوفیان و خوی-ایواوغلی در دهه فجر خبر داد و گفت: احداث باند دوم بزرگراه سلماس-صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر سال ۹۱ شروع شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱.۸ میلیارد تومان بوده است. ساخت باند دوم بزرگراه خوی-ایواوغلی به طول ۷.۵ کیلومتر نیز سال ۹۱ شروع شده و هزینه این پروژه بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی افزود: در دهه فجر همچنین تقاطع غیرهمسطح انتهای کمربندی ماکو به طول سه کیلومتر به بهره برداری می‌رسد. اجرای این پروژه سال ۹۰ شروع شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱.۱ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین گفت: دهه فجر شاهد بهره‌برداری از اردوگاه حرفه‌آموزی زارعان خوی نیز خواهیم بود. ضمن اینکه در دهه فجر آسفالت محورهای روستایی چر-مسکین، کئیسی-فیروزیان، حماملار-کاسب، حسن‌آباد، بطریان، سیبیان، خانلر، گنده‌ویلا، میشه ده سقلی، بولقون آغاچ به ساری جالو، آغول بیگ بابانظر، قرول سقلی، هسته جوک، رهال، نالاس جبرند، حاجی جقان، کتیله، آفان، گیوران-ترس‌آباد، مخین-میرعمر و گرده بین شلیم جاران به پایان می‌رسد.

نصر افزود: دهه فجر ۲۴۴۹ واحد مسکن مهر در شهرهای ارومیه(۱۱۵۸ واحد)، بوکان(۶۶ واحد)، پیرانشهر(۴۸ واحد)، خوی(۲۰۱ واحد)، سلماس(۲۰ واحد)، مهاباد(۲۰۴ واحد)، میاندوآب(۴۴۷ واحد)، نقده(۲۹۹ واحد) و ماکو(شش واحد) تحویل می‌شود. زیربنای مفید هر واحد ۱۰۵ متر مربع و قیمت تمام شده هر متر مربع ۶۸۰ هزار تومان بوده است.

 

نظر شما