شناسهٔ خبر: 33966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خبر داد

ادامه انسداد محور کندوان تا پایان ریزش بهمن/ آزادسازی ۴۰ دستگاه خودروی گرفتار توسط راهداران/ تاکید بر پرهیز از تردد غیرضرور در محورهای کوهستانی

سید یعقوی میرکتولی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه انسداد محور کندوان تا زمان اطمینان از پایان ریزش بهمن ادامه خواهد داشت از آزادسازی ۴۰ دستگاه خودروی گرفتار در دو روز گذشته خبر داد.

سید یعقوب میرکتولی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: بارش برف و احتمال سقوط بهمن در کندوان ادامه دارد و تا زمان پایان قطعی احتمال ریزش بهمن انسداد محور برقرار خواهد بود.

میرکتولی با بیان اینکه از صبح دیروز تاکنون ۴۰ بهمن کوچک و بزرگ از محورکندوان جمع‌آوری شده است، افزود: ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین شامل گریدر، لودر و بولدوزر و هشت دستگاه نمک‌پاش مشغول پاکسازی محور کندوان هستند.

وی با بیان اینکه از صبح دیروز تاکنون ۴۰ خودروی گرفتار بهمن در محور کندوان آزادسازی شده است، گفت: سه دستگاه خودرو که به دلیل اصابت بهمن از جاده منحرف شده بودند به جاده هدایت شدند و هزار دستگاه خودروی متوقف درجاده نیز به شهر هدایت شدند. همچنین با دو مورد خودروی مصدوم به دلیل اصابت با بهمن مواجه شدیم.

مدیر کل راهداری و مل و نقل جاده‌ای البرز افزود: برای رانندگان توصیه داریم از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی البرز پرهیز و درصورت ضرورت پیش از سفر خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی گفت: ۲۲ اکیپ راهداری با ۲۵۰ نیروی انسانی و ۸۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک و نیمه سنگین عملیات زمستانی را انجام می‌دهند و تمام انبارهای مصالح راهداری زمستانی مجهز هستند.

میرکتولی افزود: استان البرز دارای ۳۹۳ کیلومتر راه بین‌شهری است که ۶۶ کیلومتر آن آزادراه، ۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۲ کیلومتر راه اصلی و ۸۹ کیلومترراه فرعی است. همچنین ۲۴۸ کیلومتر از راه‌های استان شریانی و ۱۱۴ کیلومتر ترانزیتی است. طول راه‌های روستایی استان ۹۰۷ کیلومتر است و در مجموع البرز دارای ۱۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی آن کوهستانی و دارای ۱۳ دهنه تونل به طول کلی هفت کیلومتر است.

نظر شما