شناسهٔ خبر: 34003 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛

كلنگ‌ عملیاتی دو پروژه مسكونی محله سیروس تهران زده شد

بازدید امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی دو پروژه بازآفرینی شهری در مجموعه مسكونی ۱۸ واحدی و ۱۰۰ واحدی سیروس آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ۱۱ بهمن ماه عملیات اجرایی ۲ پروژه بازآفرینی مسكونی ۱۸ و ۱۰۰ واحدی سیروس در منطقه ۱۲ شهر تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

مجموعه مسكونی ۱۰۰ واحدی سیروس

پروژه ۱۰۰ واحدی مسكونی سیروس در زمینی به مساحت ۹۵۰۰ مترمربع بین كوچه درویش‌ها و كوچه ظروف‌چیان واقع شده است. استراتژی در نظر گرفته شده برای پیشنهاد كاربری مجموعه، ایجاد فضایی تلفیقی از واحدهای مسكونی و فضاهای باز جمعی با رعایت اصول محرمیت و شفافیت (بنیان‌های مهم معماری ایرانی-اسلامی) است.

دسترسی عمومی و خصوصی به واحدها و اختصاص متراژ حدود ۸۰ مترمربع برای هر واحد از جمله راهكارهای اصلی برای تدوین برنامه فیزیكی محسوب می‌شود. مساحت هر واحد تجاری كمتر از ۵۰ مترمربع در نظر گرفته شده است. تعداد واحدهای پاركینگ به ازای هر واحد مسكونی و تجاری و در مجموع  ۱۳۲ واحد پاركینگ برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

مجموعه مسكونی ۱۸ واحدی سیروس

بافت كالبدی محله سیروس، جزو معدود بافت‌هایی است كه طی ۲۰۰ سال گذشته تغییر نكرده است، علی‌رغم آنكه جمعیت ساكن در آن دائما در حال تغییر بوده است. بنابراین در طراحی پروژه ۱۸ واحدی سیروس با احترام به زمینه موجود مد نظر است و واحدهای مسكونی با توجه به الگوی شیوه زندگی ساكنان فعلی بافت، معشیت و زندگی در فضای باز خصوصی با تامین حیاط‌های اختصاصی در طبقات شكل می‌گیرد.

پروژه در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع عملی می‌شود و مساحت زیربنای آن ۱۴۸۰ مترمربع و مساحت ناخالص زیربنا آن با احتساب حیاط‌ها و دسترسی‌های مستقل طبقه‌ای  ۲۸۷۵ مترمربع است.

نظر شما