شناسهٔ خبر: 34013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خانه گفتمان یزد راه‌اندازی می‌‌شود

رضا خسروآبادی با امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری، میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی استان یزد به زودی خانه گفتمان یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خسروآبادی، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان یزد با اعلام این خبرعنوان کرد: به منظور راه‌اندازی خانه گفتمان،  ملکی متروکه متعلق به یکی از خیرین استان در نظر گرفته شده است .

وی افزود: بر اساس مذاکراتی که با مالک صورت گرفته، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مرمت و بازسازی این بنا را برعهده می‌گیرد و مرحله طراحی این  بازسازی توسط میراث فرهنگی استان یزد انجام می‌شود و توسط  شهرداری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره عمران و بهسازی استان یزد با بیان اینکه مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و احیای این خانه متروکه مورد نیاز است، درباره کارکردهای خانه گفتمان، توضیح داد: برگزاری نشست‌های تخصصی در قالب اندیشه ایرانشهری یکی از برنامه‌های قطعی برای برگزاری در خانه گفتمان یزد است و این خانه پایگاهی برای برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی خواهد بود.

خسروآبادی از تشکیل پنل‌های عمومی و تخصصی با حضور علاقه‌مندان و دانشجویان به عنوان دیگر برنامه‌های خانه گفتمان نام برد.

وی ادامه داد: جلب موافقت مالک این خانه بر عهده شهرداری است که تا حدی این توافق صورت گرفته اما برای ادامه کار به حمایت‌های مالی نیاز داریم.

نظر شما