شناسهٔ خبر: 34026 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار با معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار؛

بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر استان همدان خواستار تعدیل نرخ مالیاتی شد

جلسه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر و سیمان استان همدان در دیدار با معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خواستار مساعدت و تعدیل در نرخ‌های مالیاتی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در جمع مدیران و نمایندگان صنف حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تلاش دولت حذف واسطه‌ها، حضور در عرصه جهانی معاملات و تقویت اقتصاد به ویژه بخش حمل‌ونقل است.

رضا قیاسی در جلسه‌ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی بخش حمل‌ونقل استان با حضور مدیرکل و کارشناسان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل امور مالیاتی، مدیران و مسئولین انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، سیمان و مسافر در استانداری برگزار شد، گفت: به رغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و سایر مسائل شاهد حمل‌ونقل روان و بدون دغدغه‌ای در جامعه هستیم.

وی پس از استماع مسائل و مشکلات مطرح شده، ضمن درخواست از مدیرکل امور مالیاتی مبنی بر ارائه راهکارهای مناسب و منطبق بر قوانین مالیاتی خطاب به حاضرین اظهار کرد: از عملکرد مطلوب و حسن نظر مسئولین امور مالیاتی استان اطمینان دارم.

قیاسی افزود: ضمن قدردانی از زحمات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای؛ در حمایت از همه اقشار مردم به ویژه صنف پرتلاش حمل‌ونقل تأکید می‌کنم، همه ما موظف به رعایت اصول دریافت و پرداخت‌ها طبق قانون هستیم تا بتوانیم با پرداخت درست مالیات از اقتصاد متکی بر فروش نفت رهایی یابیم.

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز ضمن تشریح فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در سطح استان در استان خواستار تسهیل و مساعدت در امور مالیاتی این شرکت‌ها شد.

وی تأکید کرد: درآمد تعیین شده از کرایه حمل برای شرکت‌ها ۱۰ درصداست که ۳ درصد از درآمد حاصله به دولت پرداخت می‌شود ولی به دلیل کاهش حمل‌ونقل کالا از سطح استان؛ در بازار رقابت شرکت‌ها سهم ۷ درصد خود را به ۳ تا ۴ درصد نیز کاهش می‌دهند در حالی که طبق قانون باید مالیات بر درآمد تعیین شده را پرداخت نمایند.

رودباری گفت: یکی از مشکلات عمده این شرکت‌ها عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان است، ولی خود ملزم به پرداخت این مالیات نیز می‌باشند و در مجموع رقم پرداخت مالیات آنان افزایش یافته و متضرر می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: با توجه به نقش و فعالیت چشمگیر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش بار و مسافر در سطح استان برای تقویت موقعیت شرکت‌ها و حفظ بازار خرید سیمان و سایر کالاها از استان این مجموعه نیازمند حمایت و برقراری زمینه‌های کاهش نرخ حمل بار؛ از جمله مالیات هستند.

روسای انجمن صنفی کالا، مسافر و سیمان رزن نیز با بیان پاره‌ای از مشکلات موجود در راستای تفاوت نرخ مالیاتی، تأخیر در ابلاغ بدهی‌های مالیاتی و...خواستار ارائه راهکار و چگونگی دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات گیرندگان این بخش شدند

دبیر انجمن صنفی کالای شهرستان‌های همدان نهاوند و ملایر نیز با ارائه توضیحاتی در زمینه هزینه‌هایی که شرکت‌ها در قبال نیروها، مکان، امکانات ضروری و اینترنت می‌پردازند، گفت: جبران کاهش محسوس حمل کالا که ناشی از تحریم و کم شدن تولید کارخانه‌های کشور و استان شده است حمایت و مساعدت مسئولین در کاهش و تقسیط مالیات شرکت‌های بخش حمل‌ونقل را می‌طلبد.

در ادامه مدیرکل امور مالیاتی ضمن قدردانی از پرداخت‌های منظم و به موقع صنوف حمل‌ونقل به تشریح قوانین و چهارچوب اخذ مالیات در رابطه با مشاغل پرداخت و گفت: تمام تلاش ما عمل به قوانین با رعایت حال هم شهریان است.

محمد دلشادی گفت: در صورت تشخیص و تأیید دلایل مؤدیان در رابطه با تخفیف و تقسیط مالیات همراه همه اصناف به خصوص حمل‌ونقل جاده‌ای در سطح استان هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تعیین نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، مسافر و سیمان مبتنی بر اعلام درآمد منطبق بر بارنامه‌های صادره از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است در صورت تفکیک سرویس‌ها و یا اعلام موارد خاص از سوی اداره کل مساعدت‌های قانونی نیز در این زمینه اعمال خواهد شد.

نظر شما