شناسهٔ خبر: 3405 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی پلور سبز:

ورود ۱۶ واگن جدید به ناوگان ریلی در آینده نزدیک / واگن‌های تولیدی از بالاترین استانداردهای روز اروپا برخوردارند

واگن سازی اریکو مدیرعامل شرکت واگن‌سازی پلور سبز از ورود ۱۶ واگن جدید به ناوگان ریلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: واگن‌های تولیدی از بالاترین استانداردهای روز اروپا برخوردارند.

مجتبی گلشنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: هولدینگ شرکت پلور سبز زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است و تحت پوشش صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت می‌کند؛ در حقیقت سرمایه‌گذاران این شرکت فرهنگیان هستند. بازدید علی‌اصغر فانی از کارخانه واگن‌سازی پلور سبز از ابعاد حمایت‌ها و پوشش مالی بسیار موثر خواهد بود و با کمک وزیر می‌توانیم پروژه‌های ساخت واگن را عملیاتی کرده و گره‌های مالی را بازکنیم.

وی از تحویل ۸ واگن وی آی پی به شرکت رجاء برای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: واگن‌های تولیدی از بالاترین استانداردهای روز اروپا برخوردارند اما تفاوت آن‌ها در خدمات داخل واگن شرکت‌های خصوصی مسافری است. این واگن‌ها نیاز به رستوران داخل قطار ندارند زیرا کوپه خدمه واگن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که ظرفیت نگهداری از ۴۰ غذای گرم و آماده را دارند.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی پلور سبز افزود: همچنین این واگن‌ها صندلی و تخت راحت، سیستم صوتی پیشرفته٬ تهویه و سرویس‌های بهداشتی و طبی مناسب دارد که مجموع این ویژگی‌ها سبب شده این واگن‌ها وی آی پی به شمار آیند. سرعت این واگن‌ها ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و بهای خرید آن‌ها نیز افزون‌تر از واگن‌های معمولی است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت پلور سبز تنها شرکت واگن‌سازی مسافری فعال در کشور است، گفت: این شرکت قرارداد ساخت ۸ واگن مسافری صندلی خواب درجه یک با شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد را دارد که به زودی زمان تحویل این قرارداد هم فرامی‌رسد. اکنون این قرارداد در مرحله نهایی قرار دارد و با پرداخت نقدینگی قرارداد سرعت تحویل آن افزایش می‌یابد. در واقع این شرکت قادر به تحویل واگن‌ها تا پایان دی‌ماه است./

نظر شما