شناسهٔ خبر: 34052 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزايش ۱۰۰ درصدی صادرات كالا از طريق راه‌آهن زاهدان- كويته

قطار سرپرست راه‌آهن جنوب شرق گفت: در ۱۰ ماهه امسال، صادرات كالا از طريق خط ريلي زاهدان به كويته پاكستان رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی در حاشیه كمیسیون مشترك كارشناسان ریلی راه‌آهن كویته پاكستان و راه‌آهن جنوب شرق در زاهدان، اظهار داشت: در این مدت ۱۲ هزار و ۹۸۶ تن كالا از طریق این خط ریلی به پاكستان صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجه ای را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین میزان واردات نیز از پاكستان به ایران از طریق این خط ریلی به ۵ هزار و ۹۹۷ تن رسید.

ارجونی بیان كرد: تردد قطارها نیز از ۱۰ رام سال گذشته به ۶۲ رام افزایش یافت.

وی گفت: با توجه به دید مثبت مسئولان پاكستان درزمینهٔ مراودات، در این مدت هزار و ۴۴۹ واگن در مسیر زاهدان - كویته تردد كردند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

سرپرست راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به طرح‌های عمرانی این مجموعه گفت: امسال ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار به این اداره كل برای طرح‌های عمرانی چون توسعه ایستگاه و غیره اختصاص یافت كه ۶۰ میلیارد ریال آن برای ایستگاه زاهدان در نظر گرفته‌شده است.

ارجونی با بیان اینكه افق روشن پیش روی راه‌آهن سیستان و بلوچستان است گفت: در این مدت ۱۱۱ هزار مسافر از طریق خط ریلی استان جابجا شدند.

ارجونی افزایش قطارهای مسافری استان از ۲ قطار به سه قطار را از برنامه‌های پیش روی این اداره كل ذكر كرد و گفت: راه‌اندازی خط ریلی به‌جز در مسیر زاهدان - تهران و زاهدان - كرمان، در مسیر زاهدان - اصفهان می‌تواند علاوه بر استقبال مسافران گام مؤثری درزمینهٔ اشتغال‌زایی باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما