شناسهٔ خبر: 34055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان:

راهداران راه ۱۶۰ روستای مسدود کردستان را بازگشایی کردند/ امدادرسانی به ۱۵۰ وسیله نقلیه/ تمام ۷۸۰۰ کیلومتر راه کردستان برف‌گیر است

نعمت‌الله خواجه‌ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه اکنون تمام راه‌های اصلی کردستان باز است از تلاش راهداران استان برای بازگشایی ۴۰ راه روستایی مسدود خبر داد.

 نعمت‌الله خواجه‌ای، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از شامگاه گذشته راه ۱۶۰ روستای مسدود بازگشایی شده و ۴۰ روستا مسدود مانده است. غیر از این ۴۰ راه روستایی بقیه راه‌ها باز و تردد با زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی امکان‌پذیر است.

خواجه‌ای افزود: از شامگاه گذشته تاکنون به ۱۵۰ وسیله نقلیه امدادرسانی شده و ۳۰۰ مسافر اسکان داده شده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: در ۱۲ ساعت گذشته شاهد چندين مورد سقوط بهمن در مسيرهای سقز-بانه، سقز-مريوان و سروآباد-اورامان بوده‌ایم.

وی افزود: عملیات راهداری زمستانی استان با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین این اداره کل و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی (برای محورهای روستایی) انجام می‌‌شود و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۲۵۰ راننده بخش خصوصی عملیات راهداری زمستانی استان را انجام می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۷ اکیپ این اداره کل و ۲۴ گشت در ۱۰۰ اکیپ بخش خصوصی برای عملیات راهداری زمستانی استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام ۷۸۰۰ کیلومتر راه موجود در کردستان برف‌گیر است، افزود: در این استان بالغ بر ۱۰۰ گردنه داریم که رانندگان باید با رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از زنجیر چرخ و سرعت مطمئن و نیز توجه به مه‌آلود بودن محورها به تردد بپردازند.

نظر شما