شناسهٔ خبر: 34068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایوب کرد انجرکی خبر داد:

افتتاح هفت پروژه راه روستایی در ایرانشهر طی دهه فجر/ اختصاص اعتبار سفر مقام معظم رهبری به ساخت محور کنارک- جاسک/ پیشرفت مطلوب پروژه قصرقند-شارک

ایوب کرد انجرکی عملیات اجرایی هفت پروژه راه روستایی ازجمله احداث راه چانف-مهنت-كهيری به پایان رسیده و طی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

ایوب کرد انجرکی، مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر  درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: عملیات احداث پل‌های رابچ، بندينی، زرآباد، دپكور، فيروزآباد و اسفند، همچنین ساخت راه روستايی چانف-مهنت-كهيری به اتمام رسیده و آماده افتتاح دردهه فجر است.

کردانجرکی افزود: احداث پل‌های حميری، سردكان، قصرقند، باهوكلات، كلانظهور و جمهوری نیز دردست مطالعه است و به زودی شروع خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر همچنین درمعرفی پروژه‌های دردست اجرای این اداره کل گفت: احداث قطعه ۴ بزرگراه محور خاش- ايرانشهر به پیشرفت ۲۰ درصدی رسیده و ساخت قطعه یک بزرگراه ایرانشهر-بمپور ۵۶ درصدی رشد کرده است. همچنین ساخت پل‌های بزرگ سرباز، ملوران و نمردیان روبه اتمام است.

وی با بیان اینکه احداث محور چابهار-گواتر از دیگر پروژه‌های در دست اجرا در ایرانشهر است، افزود: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ساخت محور اصلی چابهار-گواتر(جاده ساحلی) به طول ۱۰۰کیلومتر در حال انجام است. ساخت قطعه یک این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر که هزینه‌های آن از محل اعتبار وزارت راه و شهرسازی و دفتر مقام معظم رهبری تامین می‌شود، ۱۰ درصد پیشرفت داشته است. محور چابهار-گواتر راه اصلی ساحلی است که اعتبار اختصاص یافته برای قطعه اول این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است.

کردانجرکی همچنین عنوان کرد: ازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اخیرا مبلغ ۲۴ میلیارد تومان نیز به ساخت محور کنارک-جاسک اختصاص یافته که تا سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. این محور ۳۰۰ کیلومتری واقع در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

وی افزود: احداث محور قصرقند- تلنگ – شارک با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل شدن است. میزان اعتبار هزینه شده این پروژه از ابتدا تاکنون ۹۰ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی بوده که بخشی از این اعتبار صرف عملیات احداث ابنیه فنی شده است.

نظر شما