شناسهٔ خبر: 34083 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

ورود ۲فروند ایرباس جدید تا ۴ هفته دیگر به کشور/ ادامه بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده همه شهرها/ مسکن مهر اغلب استان‌ها به پایان رسیده است

درجمع وزیر راه و شهرسازی از ورود ۲فروند ایرباس جدید تا ۴ هفته دیگر به کشور خبر داد و با اعلام خبر افتتاح فاز یک بندر چابهار در یکی دو ماه آینده تصریح کرد: بازآفرینی شهری در استان‌های مختلف با سرعت دنبال می‌شود و مقدمات اجرای این امر از قبل فراهم شده و مردم می‌توانند با پس‌اندازهای خود به تسهیلات ۱۱ درصدی دست یابند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه مراسم گرامیداشت دهه فجر در جمع خبرنگاران گفت: روند ورود هواپیماهای نو به کشور ادامه خواهد داشت، چندی پیش اولین فروند از  ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده ایران‌ایر از ایرباس وارد کشورشد و تا ۴هفته دیگر ۲ فروند ایرباس جدید وارد کشور میشود.

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی به مناسبت دهه فجر در چهار حوزه هوایی، ریلی و دریایی و مسکن برای مردم داریم داریم، گفت: در حوزه دریایی موفق شدیم اولین تجهیزات نو و با فناوری مدرن را وارد بندر چابهار کنیم که اتفاق بسیار بزرگی است و تا یکی دو ماه آینده فاز یک بندر چابهار را افتتاح خواهیم کرد.

آخوندی به حوزه ریلی اشاره و با بیان اینکه تلاش داریم شبکه ریلی ایران را توسعه دهیم، گفت: در حوزه ریلی ۴ خطه کردن راه‌آهن تهران-کرج و ۳ خطه کردن راه‌آهن تهران-گرمسار را در سال جاری افتتاح می‌کنیم و تلاش داریم  ۵ مرکز استان کشور به شبکه سراسری ریلی وصل شود و شبکه ریل ایران را توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از نوسازی محله سیروس تهران، گفت: اتفاق بسیار بزرگی در حال رخ دادن است، بازآفرینی شهری در همه بافت‌های فرسوده شهری دنبال می‌شود، ۲ هفته پیش در بوشهر بازآفرینی شهری را دنبال کردیم، این هفته در تهران و در هفته‌های آتی به سرعت بازآفرینی شهری را در استان‌ها و شهرهای کشور دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقدمات اجرای بازآفرینی شهری از قبل فراهم شده است، گفت: مردم می‌توانند با پس‌اندازهای خود به تسهیلات ۱۱ درصدی دست یابند که در این شرایط اتفاق مثبتی است.

وی با بیان اینکه استقبال مردمی خوبی از این سیستم شده است، گفت: ۱۳۶ هزار حساب پس‌انداز در این حوزه تاکنون باز شده است و این نشان از استقلال مردم دارد، ضمن آنکه به سمتی می‌رویم که شاهد رونق در حوزه مسکن باشیم آن هم نه در مسکن پیرامون شهرها بلکه در قلب شهرها و بازآفرینی شهری ایران.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر نیز گفت: پروژه مسکن مهر در اغلب استان‌ها به پایان رسیده است و تنها در چند کلان شهر باقی مانده است. ضمن اینکه عمدتاً گرفتاری ما در بحث مسکن مهر در پردیس است که با مصوبه شورای پول و اعتبار برای خاتمه کار جلو خواهیم افتاد.

نظر شما