شناسهٔ خبر: 34119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

افتتاح ۵۵۰۰ واحد مسکن مهر خوزستان در دهه فجر

مسکن مهر خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۵۵۰۰ واحد مسکن مهر استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی گفت: با پیگیری فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان، در دهه فجر امسال این واحدها به صورت همزمان به متقاضیان واگذار می‌گردند.

 وی افزود: این واحدها در شهرهای امیدیه، آبادان، اهواز، بندر امام، بهبهان، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان و چند شهر به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری هستند.

 رحمانی تصریح کرد: بیش از ۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر در استان داریم که از این میزان حدود ۲۵ هزار واحد آن متقاضی مؤثر ندارد.

 وی افزود: در این زمینه باید تلاش کرد تا شرایط را برای واحدهایی که متقاضی مؤثر دارند مهیا کنیم.

 وی ادامه داد: دولت در خصوص واحدهایی که متقاضی ندارد تصمیماتی ابلاغ کرده است تا از شرط تعهد مسکن مهر خارج شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: باید برای واحدهایی که دارای متقاضی مؤثر هستند زیرساخت‌ها و شرایط را به شکلی مهیا کرد تا مردم با اشتیاق در این واحدها مستقر شوند.

رحمانی گفت: تا زمانی که شرایط رکود بر مسکن کشور و استان حاکم است نمی‌توان برای واحدهای مسکن مهری که دارای متقاضی مؤثر نیستند اقدامی انجام داد و زمانی می‌توان در این خصوص حرکتی انجام داد که مسکن از رکود خارج شود.

 رحمانی عنوان کرد: اگر تعاونی‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بانک‌ها و سایر بخش‌ها کمک کنند می‌توانیم واحدهایی را که دارای متقاضی مؤثر هستند به سرانجام برسانیم و پول دولت را به جریان بی اندازیم.

در ادامه این جلسه سعید طاهری، رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان نیز گفت: باید واقعیت‌ها در بحث مسکن‌های مهر استان دیده شود و تنها پرداخت تسهیلات به این واحدها مدنظر نباشد زیرا مسئله بازگشت این تسهیلات نیز مهم است.

وی افزود: تسهیلات بانکی که به ساخت این واحدها تعلق گرفته و از سوی بانک‌ها پرداخت شده است باید بازگشت داده شود و در غیر این صورت افزایش وام پرداختی به متقاضیان مسکن فقط باعث بالا رفتن بدهی آن‌ها می‌شود.

 طاهری تصریح کرد: باید شرکت‌های تعاونی ترغیب شوند و در زمینه ساخت مسکن‌هایی که متعهد شده‌اند اقدام کنند و در این زمینه بانک‌ها نیز تسهیلات موردنیاز را به آن‌ها پرداخت می‌کنند اما این مسئله منوط به آن است تا شرکت‌های تعاونی پای کار بیایند.

 وی ادامه داد: اگر شرکت‌های تعاونی ترغیب شوند، مسکن‌های مهر تکمیل می‌شوند و در این زمینه نیز بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز را در اختیار تعاونی قرار خواهند داد.

 طاهری عنوان کرد: بخشی از تسهیلات موردنظر تعاونی‌ها برای ساخت مسکن‌های مهر به آن‌ها پرداخت شده است اما از آن‌ها می‌خواهیم تا کار کرده و اقدام به ساخت واحدهای خود کنند تا بانک بتوانند باقی‌مانده تسهیلات را به آن‌ها پرداخت کنند.

نظر شما