شناسهٔ خبر: 34136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین روز از دهه فجر صورت گرفت:

افتتاح ۱۱ پروژه راه و شهرسازی شهرستان صومعه‌سرا در گیلان

افتتاح در دومین روز از دهه فجر ۱۱ پروژه راه و شهرسازی شهرستان صومعه‌سرا در گیلان افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، ۱۱ پروژه راه و شهرسازی استان در شهرستان صومعه‌سرا با هزینه‌ای افزون بر ۸۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال و به طول ۵۰ کیلومتر که بیشتر شامل آسفالت راه‌های روستایی می‌شود به بهره‌برداری رسید.

 در دومین روز از دهه مبارک فجر و با حضور دکتر نجفی استاندار محترم گیلان، ۱۱ پروژه راه و شهرسازی استان در شهرستان صومعه‌سرا با هزینه‌ای افزون بر ۸۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال و به طول ۵۰ کیلومتر که بیشتر شامل آسفالت راه‌های روستایی می‌شود به بهره‌برداری رسید.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری این طرح‌ها عنوان کرد که دهه فجر فرصتی مناسب برای ارائه خدمات دولت است و در این راستا در سطح استان ۸۴ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد .

خاوری تصریح کرد: این پروژه‌ها در قالب احداث بیمارستان، ساختمان اداری، مسکن مهر، زیرسازی، روکش و آسفالت راه‌های روستایی، اصلی و فرعی و احداث پل‌های ارتباطی است .

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال گذشته برای امسال ۳۰۰ کیلومتر بهره‌برداری راه روستایی پیش‌بینی کردیم که به حول قوه الهی تاکنون ۳۷۳ کیلومتر انجام شده که ۱۰۰ کیلومتر آن روکش آسفالت و مابقی آن آسفالت مسیرهای خاکی بوده که با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انجام شده است.

علی خاوری افزود: ضریب نفوذ آسفالت در پایان سال ۹۲ را در استان ۳۹.۵ درصد اشاره کرد که اکنون به ۵۱.۳۲ درصد رسیده که این رشد نشانه شکوفایی بیشتر در بخش آسفالت در راه‌های مواصلاتی استان را نشان می‌دهد  .

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: ضریب نفوذ آسفالت در سال ۹۲ در شهرستان صومعه‌سرا ۴۸.۵۴ درصد بوده که هم‌اکنون به ۶۰.۴۴ رسیده‌ایم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ۸ روستای زیر ۲۰ خانوار در شهرستان  صومعه‌سرا، ۴ روستا و از ۲۶ روستای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار، ۲۱ روستا و از ۱۱۸ روستای بالای ۵۰ خانوار ۱۱۲ روستا از نعمت آسفالت بهره‌مند گشته‌اند.

نظر شما