شناسهٔ خبر: 34176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار فیروزکوه خبر داد؛

تشريح اقدامات مناسب راهداری در محور پرخطر فیروزکوه/ اسکان ۴۰۰۰ مسافر در شبانه روز گذشته در محور فیروزکوه/ ثبت رکورد تردد بدون مرگ در یکسال و نیم گذشته در فیروزکوه

نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه با تاکید بر اسکان ۴ هزار مسافر در شب گذشته در راهدارخانه‌های استان، گفت: در یکسال و نیم گذشته به دلیل اقدامات مناسب ایمنی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری استان، تلفات جانی در محور فیروزکوه نداشتیم.

نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره مجموعه فعالیت‌ها و اقدام‌هایی که در شبانه روز گذشته تا کنون در محور فیروزکوه انجام گرفته توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: از روز گذشته با آغاز بارش برف سنگين و شروع کولاک، بلافاصله ستاد بحران تشکیل شد و اعضای ستاد بحران نیز از همان ساعات اولیه کولاک همگی وارد کار امدادرسانی شدند.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: روز گذشته با بارش برف و کولاک، گردنه گدوک بسته شد و با حضور تمامی نیروهای راهداري، امدادی، خدماتی، راه و شهرسازی توانستیم بحران را با اِشراف کامل، کنترل کنیم. همچنین در این گردنه با وجود آنکه تعداد زیادی از اتومبیل‌ها در راه مانده بودند، هماهنگی لازم انجام شد و خوشبختانه با تدابیر لازم و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای امدادرسانی، صدمه‌ای به هیچیک از مسافران و رانندگان وارد نشد.

طاهری افزود: ۱۵ اتومبیل در ترافیک گردنه گدوک گرفتار شده بودند که خوشبختانه توانستیم آنها را اسکان دهیم و شب گذشته ۴ هزار نفر در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند و آنهایی نیز که در راه مانده بودند نیز برایشان بنزین و آذوقه ارسال شد تا مشکلی از نظر سیستم گرمایشی و همچنین دریافت خدمات نداشته باشند.

وی با تاکید بر آنکه در هر ۵۰۰ متر، نیروهای امدادی حضور داشتند، گفت: با استقرار نیروهای امدادرسانی در هر ۵۰۰ متر از مسیر، مردم، خدمات لازم را دریافت کردند و انصافا اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین اداره راهداری خدمات قابل توجهی را به مردم ارایه کردند.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: با تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی و راهداري استان، گردنه گدوک در ساعات ۹ تا ۱۰ صبح امروز ۱۵ بهمن ماه بازگشایی شد و مسافران در راه مانده و آنهایی نیز که اسکان یافته بودند از شهر فیروزکوه عبور کردند.

طاهری با تشکر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری استان فیروزکوه درباره فعالیت‌های یک سال و نیم گذشته نیز در محور فیروزکوه توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: در یک سال و نیم گذشته در محور فیروزکوه به رغم آنکه محور پرخطری است با اقدامات مناسبی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری استان در ایمن کردن جاده‌ها داشتیم، تلفات جانی اصلا نداشتیم و تلفات مالی نیز جزئی و اندک بود که امیدواريم این روند در تمامی راه‌های کشور انجام شود.

وی افزود: ایجاد شیار روی آسفالت و سایر اقداماتی که توسط مسئولان اداره راه و شهرسازی انجام شده، اقداماتی به جا بوده که سبب ثبت رکورد جاده بدون مرگ را به محور فیروزکوه داده است.

طاهری با اشاره به اینکه در شب گذشته تنها یک آمبولانس در گردنه بشم چپ شد، گفت: چپی آمبولانس در شب گذشته در گردنه بشم خوشبتخانه خسارت جانی به همراه نداشت و خسارت جزئی اتومبیل هم گزارش شد. /

نظر شما