شناسهٔ خبر: 34177 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز انجام شد؛

حضور وزیر راه و شهرسازی در محورهای مسدود شمال کشور

بازديد وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و بررسی محورهای مسدود شمال کشور که در پی بارش برف سنگين رخ داد و موجب اختلال در تردد محورها و مشکلاتی برای برخی رانندگان در طی سفر برون‌شهری شد به آن مناطق رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پی انسداد محورهای شمالی کشور و مشکلاتی که برای رانندگان و مسافران در محورهای شمالی کشور رخ داده است، صبح امروز ۱۵ بهمن ماه، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از محورهای شمالی کشور و بررسی شرایط رخ داده به سمت محورهای شمالی کشور حرکت کرد.

به گفته بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی که در این سفر، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کند، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در حال بازدید از برخی محورهای شمالی و مسدود کشور است.

ضمنا در پی بارش‌های سنگین برف در دو روز گذشته و ریزش بهمن در محور مبارک‌آباد، بامداد امروز محمدعلی طلوعی مقدم رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پردیس که برای امدادرسانی به خودروهای مانده در برف به محل اعزام شده بود، جانش را فدای خدمت‌رسانی به مسافران کرد.

پیش‌تر نیز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه‌ای به مسافران و رانندگان هشدارهای لازم را داده بود. در اطلاعیه سازمان راهداری آمده بود: به آگاهی تمامی هموطنان عزیز و شریف كشورمان می رساند كه در پی بارش های اخیر و نزولات و شرایط ویژه جوی در برخی از استانها به ویژه در مناطق سردسیر و جاده های كوهستانی و بالاخص محورهای شمالی كشور تمامی نیروهای امدادی و خدماتی حاضر در محورهای مواصلاتی از جمله نیرو های تلاشگر و زحمتكش راهدار كه از ۱۵ آذر در این مناطق مستقر شده اند در صحنه حاضر بوده و مشغول خدمت رسانی به مسافران و استفاده كنندگان از راهها می باشند .

شرایط حاكم و دمای بسیار پایین، مه گرفتگی و كولاك كم سابقه در روز و شب گذشته در برخی از محورها و مناطق به حدی بود كه تردد را برای تمامی وسایل نقلیه دشوار و كند كرده بود لذا پلیس راه كشور با هماهنگی های لازم نسبت به انسداد این مسیرها اقدام نموده و تلاش برای خروج آن دسته از خودروها و مسافران در مسیر انجام می گردد كه در بین متاسفانه تعدادی از خودروها بدون داشتن تجهیزات و امكانات لازم زمستانی مبادرت به سفر نموده بودند كه كار نیروهای امدادی را دشوارتر نمودند .  

اضافه می نماید مسئولین ذیربط در تمام این ایام در كنار تلاشگران زحمتكش اعم از راهداران ، نیروهای پلیس راه ، هلال احمر ، اورژانس و سایر سازمانهای خدماتی حضور داشته و هماهنگی های لازمه را بانجام رسانده و كلیه امور را تحت كنترل داشته اند .

با قدردانی و قدرشناسی از عنایت،  توجه  و حساسیت ملت بزرگ و قدرشناس  كشورمان كه ضمن عدم انجام سفرهای غیر ضرور به پیام ها و هشدارهای منتشره از سوی این سازمان و سایر ارگانها توجه ویژه داشتند،  به اطلاع می رساند كه در روزهای گذشته تمام عوامل جاده ای به طور شبانه روز با امكانات لازم در خدمت كاربران جاده ای بودند و حتی تعدادی از امدادگران از جمله راهدار زحمتكش استان لرستان در حین خدمت رسانی مصدوم و هم اینك در بیمارستان بستری می باشد ، لذا از تمامی هموطنان درخواست می گردد به هیچ عنوان به مطالب غیر واقع منتشره در برخی از شبكه ها و فضاهای مجازی توجه ننموده و هیچگونه نگرانی را متوجه خود و دیگران ننمایند .  /

نظر شما