شناسهٔ خبر: 3418 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم:

آزادراه حرم تا حرم رکورد نصب گاردریل در یک روز را شکست

جاده سازی در مسیر قم - گرمسار مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم گفت: در راستای تکمیل هرچه سریعتر آزادراه حرم تا حرم، فرآیند نصب گاردریل مسیر در یک روز به 121 تن رسید که در نوع خود رکوردی کم نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، باقر حنفی گفت: به منظور افزایش ظرفیت‌های لازم جهت سرعت بخشیدن به پایان مراحل کاری این پروژه، تعداد گروه‌های اجرایی طرح از 9 به 13 گروه افزایش یافت.

وی روند این افزایش را با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جدید و به روز که برخی آنها راندمان کاری را تا 2 و نیم برابر ماشین‌های معمولی بالا می‌برند، قابل توجه توصیف کرد.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم درباره نوع گاردریل‌های استفاده شده در مسیر توضیح داد: گاردریل‌هایی که به منظور بالا بردن ایمنی راه از آنها استفاده می‌شود، دو نوع دارند، که به دو موج و سه موج شناخته می‌شود که برای نصب گاردریل دوموج در هر متر مربع 19 کیلوگرم و سه موج در هر متر مربع 42 کیلوگرم آهن استفاده می‌شود.

حنفی میزان گاردریل‌های نصب شده در یک روز را 420 متر برای گاردریل سه موج و  5 هزار و 389 متر برای گاردریل دو موج اعلام کرد.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم، افزایش ایمنی مسیر را یکی از اهداف مهم و اساسی در احداث آزادراه‌ها اعلام کرد و اظهار کرد: استفاده از گاردیل‌های سه موج به منظور ارتقای سطح ایمنی در برخی از نقاط مسیر یکی از اقدامات مهم در راستای افزایش ایمنی راه بود که با توجه به نزدیک شدن زمان افتتاح این پروژه نصب علایم، تابلوها، گاردیل‌ها نیز با سرعت بی‌نظیری در حال انجام است.

آزادراه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر است که موجب کاهش 85 کیلومتری مسیر موجود خواهد شد و طبق مطالعات انجام شده با احداث این آزادراه یک و نیم ساعت در زمان سیر خودروهای سبک و دو و نیم ساعت در زمان سفر خودروهای سنگین صرفه‌جویی خواهد شد.  همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت، استهلاک، کاهش تصادفات، حفظ محیط زیست، سفر ایمن و روان و افزایش ایمنی از دیگر مزایای بهره‌برداری از این مسیراست./

نظر شما