شناسهٔ خبر: 34198 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

نجات ۳۰۰ مسافر در جاده هراز و فیروزکوه/ جابه جایی مسافران با قطار فیروزکوه- تهران

تلاش راهداران استان زنجان برای تردد روان خودروها در آزادراه زنجان- قزوین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از نجات ۳۰۰ مسافر جاده هراز و فیروز کوه توسط قطارهای مسیر گرگان و ساری به تهران، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: حدود ۳۰۰ نفر از مسافران جا مانده در جاده پل سفید به سمت تهران توسط قطارهای گرگان-تهران و ساری-تهران و یک قطار فوق العاده که از زیرآب به فیروزکوه پیش بینی شده بود توسط درزین ها (قطارهای کوچک تندرو) جابه جا شدند.

روابط عمومی شرکت راه آهن اظهار داشت: همچنین شب گذشته یک بیمار اورژانسی زایمانی از زرین دشت به فیروز کوه توسط درزین منتقل شد.

وی به ایرنا گفت: همچنین قطار فیروز کوه به تهران نیز تعدادی مسافران جا مانده را جابه جا کردند.

سکری بیان کرد:همزمان با شروع بارش های برف و کولاک در اکثر مناطق کشور، به دستور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ستادی در این شرکت تشکیل شده تا با برنامه ریزی های مناسب حرکت قطارهای مسافری در شبکه ریلی کشور بدون مشکل همچنان ادامه یابد. این ستاد تا بامداد امروز همچنان در ستاد مرکز شرکت راه آهن فعال بود و هم اکنون نیز وضعیت فعلی شبکه ریلی کشور را برای ارائه خدمات به مسافران در نظر دارد.

آمادگی راه آهن شمال کشور برای مسیرهای برف گیر

پیش‌تر نیز، مدیر کل راه آهن شمال کشور اعلام کرد: روز گذشته همزمان با بارش شدید برف و مسدود شدن برخی راه های کشور،راه آهن شمال کشور در تمامی مسیرهای ریلی این منطقه اقدام به جابه جایی مسافران در راه مانده کرده است.

'یوسف گران پاشا' اظهار داشت: همزمان با شدت بارش برف و باران ، بسیاری از مسافران که در مسیرهای مختلف شمال کشور به خصوص محور فیروزکوه با مشکل تردد و جابه جایی مواجه بودند، از طریق راه آهن به مقاصد خود رسیدند.

وی افزود: راه آهن شمال کشور آمادگی خود را برای جابه جا شدن مسافران به فرمانداری استان اعلام کرده است.

مدیر کل راه آهن شمال عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به پرتردد بودن مسیر زیر آب به سمت فیروز کوه، سالن مسافری با ظرفیت ۶۰ نفره به دیزل متصل شده تا مسافران را به مقاصد خود برساند.

وی از استقرار سه درزین در محور گدوک، ۲ درزین در ایستگاه زیر آب و ۲ درزین در زرین دشت و فیروزکوه خبر داد و گفت : طی هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری مسافران اتوبوس هم چنانچه با مشکل مواجه شوند از طریق راه آهن جابه جا خواهند شد./

نظر شما