شناسهٔ خبر: 34225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی- تخصصی بازآفرینی شهری پایدار در زنجان

کلیم اله وثوقی دوره آموزشی- تخصصی بازآفرینی شهری پایدار برای کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، دوره آموزشی- تخصصی بازآفرینی شهری پایدار برای کارکنان این اداره کل با حضور کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، وثوقی ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی، مباحثی را در اهمیت بازآفرینی شهری بیان کرد.

وی سیاست‌های کلی وزارت متبوعه را در این خصوص تشریح و خواستار حرکت رو به جلو و همسو با برنامه‌های ابلاغی از همه کارکنان شد، در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از تجربیات خود در بازدیدهای به عمل آورده از کشورهای دیگر اشاره و مطالب قابل استفاده در این خصوص را بیان نمود.

در ادامه آموزش توسط یکی از کارشناسان عمران و بهسازی شهری اداره کل، تحت عنوان بازآفرینی شهری، ضرورت توسعه‌ای درونی ارائه شد.

وی ضمن توضیح روند گسترش شتابان شهرنشینی در ایران و پیامدهای آن و اقدامات شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری در پهنه‌های ناکارآمد شهری پرداخته و لزوم توجه به ظرفیت‌های بافت‌های ناکارآمد شهری و پرهیز از گسترش افقی شهر مطالبی را بیان کرد.

در پایان صمد هاشملو رئیس اداره عمران و بهسازی شهری به تشریح عملکرد این اداره در پهنه‌های ناکارآمد شهرهای هدف و نقش دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهیان و دانشجویان، CBO ها و سمن‌ها و کلیه شهروندان در اجرای بازآفرینی شهری اشاره کرد، وی نمونه‌هایی از اقدامات انجام یافتهٔ بازآفرینی شهری در شهرهای کشورهای توسعه‌یافته و همچنین در شهرهای ایران ارائه نمود.

نظر شما