شناسهٔ خبر: 34245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

میزان برخورداری کردستان از بزرگراه ۱۰ درصد است

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان مجموع بزرگراه‌های کشور را یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: میزان بهره‌مندی هر استان از این میزان بزرگراه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۲۱ کیلومتر است اما میزان برخورداری استان کردستان از کل بزرگراه‌های کشور حدود ۱۱ کیلومتر و معادل ۱۰ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی ادامه داد: کردستان در این زمینه نیز نسبت به میانگین کشوری در سطح بسیار پایینی است و برای جبران این فاصله نیاز به اجرای ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این میزان بزرگراه در سطح استان را ۵۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در حال حاضر کل اعتبارات ملی موجود در استان برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی در ۹ محور، ۵۵ میلیارد تومان است.

ملکی مجموع راه‌های اصلی کشور را ۱۳۰۰۰ کیلومتر و میزان بهره‌مندی استان از این میزان راه اصلی را ۲۸۱ کیلومتر معادل ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری در این زمینه نیز به اجرای ۳۵۰ کیلومتر کار معادل ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ارتقای جاده‌ها از اصلی به فرعی و همچنین از فرعی به اصلی را دو آیتم اصلی و اولویت‌دار در زمینهٔ راه‌های بین‌شهری در سطح استان کردستان اعلام کرد و گفت: برای تحقق این مهم حدود ۵۴۰ کیلومتر، معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

نظر شما