شناسهٔ خبر: 34266 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فرماندار پردیس:

شهید طلوعی‌مقدم یک انسان بسیجی، مخلص، بی‌ریا و خستگی‌ناپذیر بود

محمدعلی طلوعی مقدم فرماندار پردیس گفت: محمدعلی طلوعی‌مقدم یک انسان بسیجی، مخلص، بی‌ریا، خستگی‌ناپذیر بود، از رفتار و ‌برخورد مرحوم مشخص بود ایشان خود را وقف کار کرده‌اند.

مرتضی حیدری امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید خدمت، محمدعلی طلوعی‌مقدم در گفت‌و‌گو با فارس در استان تهران، ضمن تسلیت به مردم و خانواده شهید، اظهار داشت: امروز شاهد جمعیت باشکوه و عظیمی در پردیس بودیم، مردم، مسؤولین و همکاران شهید آمدند و از زحمات چندین ساله و خالصانه وی با این حضور تقدیر کردند.

وی اظهار کرد: متاسفانه از عصر‌ روز پنجشنبه گذشته، کولاک شدید محورهای هراز و فیروزکوه را فرا گرفت و تعدادی از هم‌وطنان‌ما در این جاده زمین‌گیر شدند.

فرماندار پردیس افزود: ساعت ۶ غروب آن روز فرماندار شهرستان دماوند طی تماسی درخواست کمک خود را اعلام و بلافاصله ستاد بحران با بسیج امکانات و با حضور حداکثری نیروهای امدادی شهرستان پردیس به سمت این دو محور اعزام شدیم.

حیدری ادامه داد: خودروهای سنگین برف روب، نمک پاش و ... به محور هراز اعزام و در همان ساعت اولیه تلاش خود را برای برقراری تماس با محمدعلی طلوعی‌مقدم رئیس اداره راه شهرستان پردیس و هراز به کار بردم و بیش از پنجاه تماس برقرار شد اما متاسفانه وی پاسخ تماس را ندادند.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: طی تماس با فرمانده پلیس راه سراغ رئیس اداره راه شهرستان را گرفته اما وی نیز اظهار بی‌اطلاعی کردند و ما در آن ساعات همچنان منتظر اعلام گزارش و تماس وی بودیم.

حیدری تصریح کرد: حدود ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز جاده فیروزکوه با همت دستگاه‌های مختلف بازگشایی شد و خودروهای به مرور محور را تخلیه می‌کردن و همه از این بازگشایی خوشحال بودیم.

وی اظهار کرد: پس از بازگشایی محور فیروزکوه به محور هراز مراجعه کردیم تا در صورت وجود خطر نیروها را اعزام کنیم اما اعلام شد مشکلی وجود ندارد و باز هم به محور فیروزکوه بازگشتیم.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه خود و اکیپ‌های امدادی تا ساعت ۴ بامداد در محور فیروزکوه حضور داشتند، گفت: فرمانده و نیروهای سپاه و بسیج شهرستان پردیس، مدیرکل هلال احمر، فرمانده نیروی انتظامی شرق استان، چندین واحد امدادی از ارتش جمهوری اسلامی، شهرداران پردیس و بومهن و... در این عملیات حضور داشتند.

حیدری افزود: در ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح جمعه پس از تخلیه محور فیروزکوه به پردیس بازگشتیم و تا آن لحظه نیز خبری از محور هراز و وقوع بهمن و سقوط خودروها اعلام نشده بود.

وی ادامه داد: صبح هنگام این خبر وصول شد و بلافاصله در منطقه حضور پیدا کردند، پیرو آن حادثه تعدادی از هموطنان سالم از بهمن رها شدند اما متاسفانه سه نفر از هم‌وطنانمان بر اثر این رخداد جانشان را از دست دادند.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: یکی از کشته شدگان محمدعلی طلوعی مقدم رئیس اداره راه و شهرسازی بودند وی به تنهایی در مبارک‌ آباد آبعلی مشغول رهاسازی خودروهای گرفتار بودند که متاسفانه با وقوع بهمن جان خود را از دست دادند.

حیدری در خصوص خصوصیات رئیس اداره راه شهرستان پردیس، گفت: وی یک انسان بسیجی، مخلص، بی‌ریا، خستگی‌ناپذیر بود، از رفتار و ‌برخورد مرحوم مشخص بود ایشان خود را وقف کار کردند.

وی تصریح کرد: طی این سالها هر زمان که مشکلی در منطقه وجود داشت مرحوم با کمال صداقت و قانونمند در جهت رفع مشکلات برمی‌آمدند، به هر حال انسان‌های با لیاقت و شایسته مزد خود را از خدا میگیرند.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه حضور مردم و‌مسؤولین قدرشناس شهرستان پردیس برگ زرینی در سابقه این شهید بود، افزود: در هیچ زمانی ما انسان‌ها قادر به جبران این خسارتی که به ما وارد شده و این ارزشی که خلق شد نخواهیم بود، امیدواریم خداوند پاداش این افراد که برای مردم جان خود را فدا میکنند بدهد، ما را نیز از رهروان راه این عزیزان قرار دهد.

نظر شما