شناسهٔ خبر: 34269 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وضعیت فرودگاه‌های کشور در دی ماه امسال:

رشدچشمگیر اعزام و پذیرش مسافردرفرودگاه های مهرآباد و امام/ جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰هزار مسافر درنخستین ماه زمستانی

هواپيما فرودگاه همزمان با اعزام و پذیرش‌یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۶۱ مسافر در فرودگاه مهرآباد تهران و رشد ۱۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته، فرودگاه امام نیز رشد ۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر را در دی ماه امسال تجربه‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام‌گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در دی‌ماه امسال ۳۱ هزار و ۸۲۰ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها صورت گرفت که طی آن ۳ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۱۹ مسافر اعزام و پذیرش و ۳۵ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۱۵ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

این آمار حاکی از آن است که فرودگاه‌های کشور رشد ۷ درصدی در نشست و برخاست، رشد ۱۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۷ درصدی در ارسال و پست بار را رقم زدند.

در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد طی دی‌ماه امسال ۱۰ هزار و ۴۴۸ فروند نشست و برخاست انجام شد. همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۶۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۸ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۱۰ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه مهرآباد در دی‌ماه امسال رشد ۶ درصدی در نشست و برخاست، رشد ۱۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۷ درصدی در ارسال و پست بار را به ثبت رساند.

فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز میزبان ۶۳۰ هزار و ۴۳۸ مسافر و۴ هزار و ۵۶۳ نشست و برخاست هواپیما بود.  در این مدت ۵ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۷۸ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

بر اساس این آمار فرودگاه مشهد در نشست و برخاست هواپیماها و ارسال و پست بار رشد صفر و در اعزام  پذیرش مسافر ۳ درصد رشد رقم خورده است.

فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با ۳ هزار و ۸۱۳ پرواز موفق به اعزام و پذیرش ۴۹۷ هزار و ۳۶۹ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۲۹ کیلوگرم ارسال و پست بار شد. در این فرودگاه رشد ۷ درصدی در نشست و برخاست هواپیما، رشد ۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۵ درصدی در ارسال و پست بار محقق شد.

در این آمار فرودگاه‌های شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، یزد، کرمانشاه و آبادان در رتبه‌های بعدی پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور قرار گرفتند.

نظر شما