شناسهٔ خبر: 34280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر انجام می‌شود:

بهره‌برداری از ۹۷ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ملی و استانی در کهگیلویه و بویراحمد/ افتتاح ۶/۵ کیلومتر راه اصلی در شهرستان دنا

افتتاح در نماز جمعه این هفته شهر مارگون مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در جمع نمازگزاران به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی که برای بازدید از محورهای ارتباطی منطقه مارگون رفته بود، در فریضه نماز جمعه این شهر حضور یافت و در سخنانی قبل از ایراد خطبه‌ها ضمن تبریک دهه فجر گفت: این استان تا قبل از انقلاب، جاده ارتباطی قابل دسترس مناسبی نداشته و در مجموع تنها ۲۰۰ کیلومتر راه در این استان جهت ارتباط وجود داشته است به نحوی که ۸۰ درصد از روستاها تا قبل از انقلاب حتی راه ارتباطی قابل دسترسی نداشت، ولی اکنون به برکت انقلاب که متولی آن خود شما مردم عزیز بوده‌اید امروز بیش از ۴ هزار کیلومتر راه روستایی مناسب در استان جهت رفاه حال مردم ساخته شده است.

علیمردانی در ادامه گفت: طبق آماری که به دست من رسیده منطقه مارگون ۷۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که در نوبه خود با توجه به جمعیت کم منطقه با تقدیم این تعداد شهید در خور توجه است و ما باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه هرکس با توجه به کار محول شده به خود به نحو احسن باید ادامه دهند راه این عزیزان باشد، افزود: وظیفه ما در مجموعه راه و شهرسازی راه‌سازی و ایجاد محور ارتباطی مناسب برای مردم عزیز است و در این حوزه باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: من خوشحالم که امروز عنوان کنم سیلواب کلوار از نظر راه از محرومیت نجات پیدا کرده، راه زیلایی ساخته و آسفالت شده است.

علیمردانی در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه توسعه هر منطقه، ارتباط مستقیمی با راه ارتباطی مناسب دارد، اظهار کرد: برای تحقق توسعه در استان‌ها باید ابتدا مشکل راه ارتباطی مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه راه در استان با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کارهای بزرگی انجام شده، گفت: چهارخطه کردن راه‌های اصلی از جمله سمیرم - یاسوج- بابامیدان و شیراز- یاسوج را به جد پیگیر هستیم.

وی افزود: طبقه برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۸ کیلومتر از محور پاتاوه – دهدشت در صورت مطلوب بودن شرایط جوی تا آخر اسفند به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیمردانی با اشاره به احداث راه لنده – تشان به سمت بهمئی و اتصال استان به جنوب و خوزستان افزود: در بحث راه‌های اصلی در گچساران یکی از اولویت‌های مجموعه راه و شهرسازی بر این است که گچساران را به دریا با هدف ایجاد رونق اقتصادی در بحث حمل‌ونقل ترانزیتی در منطقه متصل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۹۷ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ملی و استانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیمردانی در ادامه گفت: توسعه راه‌های ارتباطی مناطق محروم و دوردست نقش اثرگذاری در افزایش رفاه و رضایتمندی مردم دارد.

وی طی سخنرانی از تریبون نماز جمعه مارگون گفت: ادامه راه اتحاد می‌خواهد، همدلی می‌خواهد، همه گروه‌ها، احزاب باید با اتحاد و همدلی ایران اسلامی را در اوج نگه دارند.

همچنین همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، ۶/۵ کیلومتر راه اصلی در شهرستان دنا با حضور نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا، استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی علیمردانی در حاشیه این مراسم گفت: عملیات بهسازی و آسفالت فاز اول پروژه یاسوج – سمیرم به طول ۶/۵ کیلومتر تکمیل و همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در اسفند ۹۴ در شهرستان دنا با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و خوشبختانه طبق برنامه زمان‌بندی‌شده همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

علیمردانی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی است، افزود: فاز دوم این پروژه به طول ۵/۵ کیلومتر در دست اقدام است.

نظر شما