شناسهٔ خبر: 34290 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سفاری خبر داد:

افزایش ‌بالای ۲۸ درصدی‌عملیات بارگیری ‌وصادرات ‌کالا دربنادر آبادان

بندر آبادان مدیربنادر و دریانوردی آبادان خبرداد: عملیات بارگیری و صادرات‌کالا در مجموعه بنادر آبادان با رشد بالای ۲۸ درصد روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندر آبادان، رضا سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از افزایش بالای ۲۸ درصدی عملیات بارگیری و صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر آبادان خبر داد.

وی افزود: با استناد به سامانه آمار سازمان بنادر و دریانوردی عملیات بارگیری و صادرات کالا در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان  ۲۸/۸ درصد افزایش داشته که عمده عملیات بارگیری به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی تصریح کرد: ماهی، میگو، میوه جات و صنایع دستی از جمله کالاهایی است که با توجه به کیفیت مطلوب آن مورد توجه تجار خارجی و  کشورهای حاشیه خلیج قرار گرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه در ده ماه سال گذشته  میزان تناژ عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چوئبده ‌ ۱۳,۵۱۰ تن بوده است، گفت: با توجه به رفع یک سری تحریم های ظالمانه در پسابرجام  و ترغیب تجار خارجی و جذب سرمایه گذاران جهت صادرات کالا از این بندر امسال موفق به بالابردن این عملیات به میزان ۴۸/۶ درصد و مقدار ۲۰,۷۲۰ تن شده ایم.

 سفاری بکارگیری نیروهای متخصص، بالابردن ظرفیت های تخلیه و بارگیری و بروز رسانی امکانات در مجموعه های بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار را یکی از موئلفه های کسب موفقیت ها و رسیدن به تعالی سازمانی عنوان کرد.

نظر شما