شناسهٔ خبر: 34296 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تشریح کرد؛

جزئیات فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در دهه فجر۹۵/ صاحب خانه‌شدن ۸۵۰ خانوار دارای دو معلول

مسکن روستایی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن در ایام دهه مبارک فجر ۸۵۰ واحد مسکن معلولان را به خانوارهای دارای دو معلول واگذار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «حمیدرضا سهرابی» مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام آنکه ۸۵۰ خانوار تا پایان بهمن ماه به مناسبت دهه‌فجر صاحب خانه می‌شوند، گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی در کشور ۱۸۰ میلیون ریال کمک به بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت شده و بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

وی با بیان این که برای ساخت واحدهای مسکونی خانوارهای دارای دو معلول در مجموع بین ۳۶۰ تا ۳۸۰ میلیون ریال هزینه می‌شود، گفت: نرخ سود این تسهیلات برای این خانوارها ۵ درصد تعیین شده است.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طرح خانه‌دار شدن خانوارهای دو معلول بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی همکاری دارند تا این قشر آسیب‌پذیر جامعه بتوانند در شهرها و روستاها صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از خرداد ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است به ایرنا، گفت: براساس این طرح تمام خانوارهای روستایی و شهری دو معلول به بالا بدون مسکن صاحب خانه می‌شوند.

به گفته سهرابی، برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور، دولت در نظر دارد سالیانه ۱۵۰ هزار مسکن با استفاده از منابع دولتی و تسهیلات بانکی در شهرها برای اقشار کم درآمد دهک پایین جامعه احداث کند.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآورشد: از زمان آغاز بکار دولت یازدهم تاکنون ۲۷۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور به بهربرداری رسیده و ۵۵ هزار واحد نیز در روستاهای کشور بازسازی شده و ۵۵ هزار واحد دیگر نیز در دست احداث است.

وی افزود: یک سوم جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و هم اکنون در ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور، ۵ میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰ مسکن وجود دارد.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: این در حالی است که بر اساس آمار سال ۱۳۹۰ مجموع واحدهای مسکن روستایی در کشور ۵ میلیون و ۱۷۰ هزارها واحد بوده است. /

نظر شما