شناسهٔ خبر: 34334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

بررسی طرح تفصیلی شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح تفصیلی مناطق یک و دو شهر قزوین و نواحی منفصل شهری از جمله ناصرآباد، مشعل‌دار، خیرآباد و چوبیندر، همچنین طرح ویژه محله هادی‌آباد نیز مراحل نهایی بررسی طرح در کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ را گذرانده و آماده ارائه به کمیسیون می‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: مطابق گزارش ارائه شده در جلسات کمیته فنی در مورد بررسی وضعیت طرح تفصیلی شهر قزوین، منطقه یک جدید طرح تفصیلی و ضوابط ساخت و ساز آن آماده طرح در کمیسیون ماده ۵ است.

اسماعیلی اضافه کرد: منطقه دو جدید نیز پس از اعمال اصلاحات کمیته فنی آماده طرح در کمیسیون ماده ۵ است.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل افزود: طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری از جمله ناصرآباد، مشعل‌دار، خیرآباد و چوبیندر، همچنین طرح ویژه محله هادی‌آباد نیز مراحل نهایی بررسی طرح در کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ را گذرانده و آماده ارائه به کمیسیون می‌باشند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به موضوع طرح جامع قزوین گفت: با توجه به ابلاغ طرح جامع تجدیدنظر، بنا شد که در راستای تبیین، تشریح و همچنین رفع برخی ابهامات موجود در این طرح جلسات ویژه‌ای برگزار شده تا موضوعات مورد نظر بررسی شده و نتایج آن به کمیسیون ماده ۵ ارائه گردد.

در ادامه لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران راهبردی اظهار کرد: طرح جامع تجدیدنظر شهر قزوین بعد از گذراندن روال تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری در تیرماه سال جاری توسط استاندار به دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: در همین راستا و با هدف اجرایی شدن دقیق طرح، قرارداد تهیه طرح تفصیلی شهر نیز به کارفرمایی شهرداری و با مهندسین مشاور شهر و برنامه در سال ۱۳۸۹ انعقاد قرارداد گردیده و طرح مربوطه به‌صورت منطقه‌ای پس از تهیه جهت بررسی در دستور کار کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته است.

نظر شما